kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۷۸
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵

کوتاه از ایران


تشییع پیکر شهیدان
ورامین - خبرنگار کیهان: مردم ورامین و پیشوا صبح دیروز پیکر مطهر شهیدان سیدحسین حسینی و سیدرضا حسینی را تشییع و در گلزار شهدای پیشوا و شهدای امامزاده حسین رضا(س) ورامین به خاک سپرده  شدند. این شهیدان از مدافعان حرم حضرت زینب(ع)‌ بودند که توسط گروه‌های تکفیری به شهادت رسیدند.
بر پیکر این شهیدان امام جمعه‌های ورامین و پیشوا نماز خواندند.
این شهیدان تبعه افغانستان و ساکن در ورامین و پیشوا بودند.
خرید برگ سبز چای
رشت - واحد مرکزی خبر: 62 هزار و 800 تن برگ سبز به ارزش 87 میلیارد و 683 میلیون تومان تاکنون از چایکاران شمال کشور خریداری شد. خرید تضمینی برگ سبز چای تا 30 مهر ادامه دارد.
رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه برداشت برگ سبز چای از ششم اردیبهشت آغاز شد گفت: در همین مدت 14 هزار و 131 تن چای خشک در کارخانه‌‌های چای‌سازی گیلان و مازندران تولید شد.
محرر افزود: حدود 50 درصد برگ سبز خریداری شده چایکاران درجه یک است. هزار خانوار چایکار شمال کشور در 3 مرحله بهاره، تابستانه و پائیزه برگ سبز برداشت می‌کنند.
تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر
بوشهر - فارس: رئیس نیروگاه اتمی بوشهر گفت: از زمان وارد مدار شدن نیروگاه اتمی بوشهر 8 هزار و 700 میلیون کیلووات ساعت برق توسط این نیروگاه تولید شده است.
حسین درخشنده در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: نیروگاه اتمی بوشهر علاوه بر تولید برق مطمئن و ایجاد پایداری در شبکه برق جنوب کشور نقش چشمگیری در ارتقای سطح کیفی دانشگاه‌ها در زمینه هسته‌ای داشته است.
وی با بیان اینکه صرفه‌جویی ارزی ناشی از فروش نفت خام نیروگاه اتمی بوشهر در سال 92 بالغ بر 756 میلیون دلار بوده است،‌گفت:‌در سال 90 تعداد 20 ارزیاب از پنج کشور جهان از  10 حوزه نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کرده و از عملکرد آن ابراز رضایت داشتند.
وی با بیان اینکه تنها شبیه‌ساز نیروگاه اتمی کشور در مرکز آموزش نیروگاه اتمی بوشهر قرار دارد، بیان کرد: توانایی تربیت نیروهای انسانی متخصص مدیران ارشد در نیروگاه هسته‌ای بوشهر وجود دارد و نیروها را به مدت پنج سال آموزش می‌دهیم.
تشرف به اسلام
گرگان - ایرنا: یکی از مسیحیان کشور اتریش با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان و قرائت شهادتین به دین مبین اسلام تشرف یافت.
«مارتی» با حضور در دفتر آیت‌الله سید‌کاظم نورمفیدی نماینده رهبر معظم انقلاب در استان گلستان و امام جمعه گرگان با قرائت شهادتین به دین اسلام گروید. این تازه مسلمان اهل کشور اتریش، گفت: با مطالعه و تحقیق از همه ادیان، دین مقدس اسلام را بهترین یافتم و این دین پویا همراه با معرفت را برای خود انتخاب کردم.
امضای تفاهم‌نامه با 3 کشور
ساری - فارس: معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در حوزه استاندارد با سه کشور روسیه، امارات و کویت خبر داد. محمدرضا ممدوحی گفت: برای توسعه ارتباطات و نیز صادرات کالا به سایر کشورها، استاندارد تفاهم‌نامه‌‌هایی را با کشورهای روسیه، کویت و امارات منعقد کرد و اجرایی شدن این تفاهم‌نامه در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: برای کیفی‌سازی خدمات استاندارد پژوهشگاه استاندارد در کشور ساخته می‌شود که حلقه واسط بین دانشگاه و صنعت محسوب می‌شود.
ممدوحی با اعلام اینکه تلاش ما بر اعتمادسازی تولید کالای داخل در برنامه کاری است و تغییر نگرشی نیز برای تولید کالای داخل انجام شده است گفت: برخی نگرانی در حوزه کالای غیراستاندارد وارداتی وجود دارد که گاهی به ما در این ارتباط تذکراتی داده می‌شود.