kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۷۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد

افزایش 17 درصدی تولید کتاب در سال جاری

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش 17 درصدی تولید کتاب در 6 ماه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.



سیدعباس صالحی در آیین افتتاح دهمین نمایشگاه کتاب استان اردبیل گفت: در 6 ماه اول سال گذشته 25 هزار و 971 عنوان کتاب منتشر شد که این میزان در سال جاری به 30 هزار و 290 عنوان رسیده است.
وی افزود: 28 درصد در حوزه ادبیات، 24 درصد در حوزه فلسفه، 23 درصد در حوزه علوم تربیتی، 19 درصد در حوزه کودک و نوجوان، 19 درصد در حوزه علوم اجتماعی و 16 درصد در حوزه علوم دینی افزایش تولید داشتیم. صالحی همچنین بیان کرد: در کنار این روند رو به رشد، اخبار نگران‌کننده‌ای هم داریم از جمله اینکه شمارگان کتاب در 6 ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 12 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
او اضافه کرد: در سال گذشته متوسط شمارگان کتاب دو هزار و 352 جلد بود که این میزان در سال جاری به دو هزار و 73 جلد رسیده است.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در حوزه‌هایی مانند زبان 14 درصد و کتاب‌های کمک درسی نیز حدود یک درصد کاهش تولید داشتیم که این امر می‌تواند ناشی از بازنشر عنوان‌های پیشین باشد.
وی اظهار کرد: عوامل متعدد دیگری هم می‌تواند منجر به این امر شود که یکی از دلیل‌های این امر می‌تواند افزایش بهای کتاب باشد. صالحی گفت: هر صفحه کتاب در مقایسه با سال گذشته حدود 28 درصد افزایش قیمت داشته که البته در مقایسه با تورم و سایر کالاها چندان هم زیاد نیست.