kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۷۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴

معاضدت قضایی ایران با کشورهای هدف گردشگری ایرانیان گسترش می‌یابد

مشاور معاون کنسولی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: این وزارتخانه به دنبال گسترش معاضدت قضایی با کشورهای هدف گردشگری ایرانیان است و تاکنون با تعدادی از کشورها از جمله ترکیه و تایلند و چند کشور دیگر معاضدت قضایی امضا شده است.


«عباس رنجبر تاری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در گرگان افزود: برقراری معاضدت قضایی با کشورها منوط به تصویب مجلس شورای اسلامی است و برای کشور ترکمنستان نیز طرح معاضدت قضایی به مجلس ارائه شده است.
مشاور معاون کنسولی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه بدون اشاره به تعداد ایرانیان زندانی در خارج از کشور اظهار کرد: وزارت امور خارجه از طریق سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌هایش در خارج کشور، مشکلات ایرانیان به خصوص ایرانیان دربند را پیگیری می‌کند.
وی افزود: با کشورهایی چون تایلند که قرارداد معاضدت قضایی داریم، تلاش می‌شود تا ایرانیان دربند را طبق این قرارداد برای ادامه حبس به داخل کشور بیاوریم و این کار در مورد تعدادی از زندانیان ایرانی در تایلند اجرایی شده است.
رنجبر تاری گفت: در موسم حج تمتع امسال، هیچ ایرانی در عربستان سعودی دستگیر نشده و این کار نشان‌دهنده آشنایی زائران خانه خدا با قوانین این کشور است.
مسئول دفتر نمایندگی‌های داخل وزارت امور خارجه در ادامه اظهار کرد: اکنون دفتر نمایندگی وزارت خارجه در 21 استان کشور دایر شده و به زودی این دفتر در استان‌های گلستان و زنجان نیز راه‌اندازی می‌شود.
رنجبر تاری افزود: علاوه بر آن، دفتر نمایندگی در قشم، کیش، عسلویه، چابهار و شهرستان لارستان نیز راه‌اندازی شده و فعالیت‌های مرتبط را پیگیری می‌کنند.
به گفته وی، دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه می‌توانند بسیاری از وظایف مرتبط با این وزارتخانه را در مراکز استان‌ها پیگیری کنند تا نیازی به حضور فیزیکی شهروندان در وزارتخانه نباشد.