kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۷۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴
با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد

آغاز جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان

بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همدان آغاز شد.
همدان - خبرنگار کیهان:

مراسم آغازین این جشنواره، با حضور جمعی از کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها، مسئولان و مدیران، هنرمندان و مهمانان داخلی و خارجی در سالن ابن‌سینای همدان برگزار شد.
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، با اشاره به اینکه هنری محبوب و دلپسند کودکان می‌شود که زبان و حالاتشان را درک کرده و به درون آنها راه یافته باشد، تاکید کرد: هنر خلاقیت پروری چون تئاتر با سابقه دیرینه، چنین ظرفیتی را در خود نهفته و برای بازگویی مفاهیم عمیق اخلاقی و آئينی به زبان کودکان آمادگی کامل دارد.
در بخش دیگری از این پیام، وی خاطرنشان ساخت: برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با تاکید بر انتخاب آثار موثر بر اعتلای فرهنگ کشور و حمایت از تولیدات متاثر از مبانی اخلاقی و تربیتی، فرصتی نشاط‌بخش برای غرس نهال‌های اصیل و بارور بر بستر مستعد هنرهای نمایشی است.
بیست‌‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از 14 تا 21 مهرماه با حضور 39 گروه نمایشی داخلی و خارجی، برگزار می‌شود که 4 گروه نمایشی از کشورهای اسپانیا، لهستان و ایتالیا در آن به اجرای نمایش می‌پردازند و پنج گروه از استان همدان و مابقی نیز از استانهای مختلف کشور هستند.
این دوره از جشنواره دارای بخش‌های کودک، خردسال، نوجوان، دانش‌آموزی، خیابانی، نمایشنامه‌نویسی، بین‌الملل، پوستر و عکس، پژوهش و مقاله، کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی است و بیش از 350 نفر مهمان داخلی و خارجی در آن حضور دارند.