kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۶۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰

کوتاه اقتصادی


* بیش از 2 میلیون و 161 هزار و 374 فقره بازرسی در شش ماهه نخست سال جاری از واحدهای صنفی سراسر کشور توسط بازرسان واحد بازرسی و نظارت اتاق‌های اصناف سراسر کشور صورت گرفت. بر اساس آمار و اطلاعات اعلام شده از سوی مدیریت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران، در نیمه نخست سال جاری و در بخش خرده‌فروشی این بازرسی‌ها صورت گرفته است.
همچنین از این تعداد 111 هزار و 674 مورد منجر به تشکیل پرونده شد که ارزش ریالی این پرونده‌ها 174 میلیارد و 128 میلیون و 174 هزار و 83 ریال است که برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی، سازمان‌ها و ادارات ذی ربط ارسال شده است.
* تبلیغات غیرقانونی رفع سوءاثر چک در برخی رسانه‌ها مورد تایید بانک مرکزی نیست. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در حالی که کرارا اطلاع‌رسانی شفاف در خصوص راهنمای رفع سوءاثر از سوابق چک‌های برگشتی اشخاص صورت گرفته است اما مشاهده می شود برخی رسانه‌ها کماکان با تبلیغات غیرقانونی در خصوص روش‌های رفع سوءاثر چک، زمینه سوءاستفاده افراد متقلب و متخلف را فراهم می‌آورند.روابط عمومی بانک مرکزی به آگاهی هموطنان می‌رساند، این گونه فعالیت‌های غیرقانونی مورد تایید این بانک نیست و هموطنان به منظور خنثی کردن سوءاستفاده افراد متقلب و متخلف و همچنین پیشگیری از ارتکاب جرایم احتمالی از جمله کلاهبرداری، می‌توانند با استفاده از «راهنمای رفع سوءاثر از سوابق چک‌های برگشتی اشخاص» مندرج در پایگاه اطلاع‌رسانی این بانک به نشانی www.cbi.ir در زیربخش «دسترسی سریع، راهنمای رفع سوءاثر از سوابق چک‌های برگشتی» طبق قوانین و مقررات نسبت به رفع سوءاثر از چک‌های برگشتی خود اقدام کنند.
* با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشور منصوب شد. علی ربیعی طی حکمی محمود اسلامیان را به عنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری منصوب کرد و از خدمات خانم ایراندخت عطاریان که از اسفندماه سال 1388 و در زمان وزارت صادق محصولی در وزارت تعاون، کار و رفاه به عنوان مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشوری منصوب شده بود قدردانی کرد.
* طی حکمی از سوی رئیس کل بیمه مرکزی، مصطفی زندی به عنوان مدیرکل جدید روابط عمومی بیمه مرکزی منصوب شد. در مراسم معارفه مدیرکل جدید که با حضور مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی و مشاور رئیس کل بیمه مرکزی برگزار شد. از خدمات شهریار شیبانی مدیر قبلی قدردانی به عمل آمد.شایان ذکر است: مصطفی زندی پیش از این به عنوان معاون مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی مشغول به فعالیت بود.