kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۱۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳

اخبار کوتاه از فوتبال


فعال اقتصادی ساکن دبی روی نیمکت تیم ملی!
علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته در گفت‌و‌گویی کوتاه با خبرنگاران عنوان داشت سرپرست تیم ملی در اردوی پرتغال، هوشنگ مقدس است. به گزارش کیهان، این اظهارنظر رئیس فدراسیون فوتبال در شرایطی است که پیش از این نبی دبیر فدراسیون فوتبال سرپرستی تیم ملی را برعهده داشت اما گویا تصمیم گرفته شده از این پس هوشنگ مقدس به عنوان سرپرست تیم ملی فوتبال مشغول به کار شود. مقدس که از دوستان نزدیک علی کفاشیان به حساب می‌آید، چند سالی است که در امارات ساکن بوده و همواره بدون آنکه سمت مشخصی در فدراسیون فوتبال داشته باشد، حوالی تیم ملی فوتبال ایران رویت می‌شود! البته حالا نفوذ مقدس آن‌قدر زیاد شده که از وی به عنوان سرپرست تیم ملی فوتبال ایران هم یاد می‌شود.
این انتخاب کفاشیان نشان داد که تیم ملی ایران در تمام رده‌های سنی واقعا محله برو و بیاست، اگر تا پیش از این افراد بدون کارنامه‌ای چون افاضلی، اکبر محمدی و پرهیزگار (از بستگان کفاشیان) روی نیمکت تیم ملی می‌نشستند، حالا نوبت به فردی چون هوشنگ مقدس رسیده است!
آقای کفاشیان بهتر است پاسخگوی این پرسش باشد که واقعا در این فوتبال عریض و طویل که ده‌ها پیشکسوت کارنامه‌دار و خوشنام در دل خود دارد، فردی برای سرپرستی یافت نمی‌شود که یک فعال اقتصادی از دبی بیاید و روی نیمکت تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران بنشیند؟!
نبی: با ونزوئلا بازی نمی‌کنیم
محمد نبی دبیر فدراسیون فوتبال با رد شایعه بازی تدارکاتی تیم ملی مقابل ونزوئلا گفت: برنامه‌ای برای بازی با این تیم نداریم و تیم ملی در پرتغال تنها با دو تیم استریل و بنفیکا و در تهران با فلسطین بازی می‌کند و احتمالا در سیدنی هم با عراق روبرو می‌شویم.
مجیدی و نکونام در کادرفنی تیم ملی
رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه هدف فدراسیون فوتبال این است که مربیان جوانی را کنار کی‌روش قرار دهد گفت: بعد از جام ملت‌های آسیا جواد نکونام هم به جمع اعضای کادر فنی اضافه خواهد شد. هدف ما این است که از بازیکنان قبلی تیم ملی که جوان هم هستند در کنار کی‌روش استفاده کنیم تا بتوانند چیزهای زیادی یاد بگیرند. به همین خاطر کریمی و مجیدی و نکونام در کادر فنی قرار خواهند گرفت.
علیرضا فغانی از داوری محروم شد
رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال داور بین‌المللی ایران را از قضاوت محروم کرد. این داور بین‌المللی دوشنبه شب گذشته در یکی از برنامه‌های ورزشی سیما ضمن بی‌احترامی به خداداد افشاریان کارشناس داوری این برنامه که از پیشکسوتان داوری، به هدایت ممبینی عضو کمیته داوران هم بی‌احترامی کرد. به همین دلیل فریدون اصفهانیان این داور بین‌المللی را طبق آئین‌نامه از قضاوت در لیگ برتر محروم کرد.
خروج بازیکن آزاد از لیست پرسپولیس!
مسئولان باشگاه پرسپوليس در اظهارنظري عجيب مدعي شده‌اند که مهرداد پولادي را از ليست خارج مي کنند. حمید درخشان و سیاسی در حالی این موضوع را مطرح کرده‌اند که مهرداد پولادی بر اساس رای کمیته انضباطی بازیکن آزاد است و هیچ قراردادی با هیچ تیمی روی کره زمین ندارد. پولادی قراردادی با پرسپولیس ندارد اما پرسپولیسی‌‌ها مدعی شده‌اند او را از لیست خارج می‌کنند.
رافخايي از شرکت در تمرينات ملوان محروم شد
به گفته رئيس کميته انضباطي باشگاه ملوان، جلال رافخايي از شرکت در تمرين‌هاي تيم فوتبال اين باشگاه محروم شد.
کريمي: مدرک مربيگري‌ام را در ايران مي‌گيرم
مربي تيم ملي فوتبال ايران گفت که وقت حضور در دوره مربيگري آلمان را ندارد و مي‌خواهد مدرک مربيگري خود را در ايران بگيرد.
گرت بيل، بازيکن سال ولز شد
گرت بيل، ستاره ولزي رئال مادريد، به عنوان بازيکن سال 2014 اين کشور انتخاب شد. این چهارمین بار در 5 سال اخیر است که بیل به این عنوان دست پیدا می‌کند و یک رکورد جدید را به جا گذاشت. پیش از این، مارک هیوز و جان هارتسون سه بار به این عنوان دست پیدا کرده بودند.