kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۸۷۹
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴
نخستین شکست پرسپولیس با درخشان در اصفهان رقم خورد

پیروزی استقلال و سپاهان،تداوم صدرنشینی تراکتورسازی

پیروزی تراکتورسازی، استقلال، سپاهان و شکست پرسپولیس مهم‌ترین اتفاقات هفته یازدهم لیگ برتر بود.


پرونده هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر روز گذشته با برگزاری 4 دیدار بسته شد. در کرج تراکتورسازی صدرنشین موفق شد با یک گل سایپا را شکست دهد. تک گل این بازی را محسن دلیر در دقیقه 11 به ثمر رساند.در مسجدسلیمان، دیدار تیم‌های فولاد و نفت با پیروزی 2 بر یک نفت مسجدسلیمان به پایان رسید. این نخستین برد نفتی‌ها در لیگ برتر بود. به این ترتیب تنها «صفر» موجود در جدول رده‌بندی لیگ برتر - تعداد بردهای نفت مسجدسلیمان - از بین رفت. گل‌های این بازی را سروش رفیعی (34) برای فولاد و لوییز کارلوس دو سانتوز (44) و حسین مالکی (45 و از روی نقطه پنالتی) برای نفت به ثمر رساندند.در تهران هم تیم صبا موفق شد میزبانش پیکان را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. تک گل این بازی را مارکو اورلیو آیوبل در دقیقه 89 به ثمر رساند.
در اصفهان سپاهان با گل دیرهنگام مهدی شریفی، پرسپولیس را شکست داد. در این بازی، پرسپولیسی‌ها با دوندگی زیاد و کار دفاعی منسجم، بارها مانع از گلزنی حریف شدند و تلاش کردند که از فرصت ضدحملات برای فتح دروازه میزبان استفاده کنند. با اتخاذ همین تاکتیک تدافعی،پرسپولیس تا آخرین دقایق بازی یک امتیاز از سپاهان گرفته بود اما در دقیقه 94  این مهدی شریفی، پدیده سپاهان بود که در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد و با به ثمر رساندن تک گل بازی، سه امتیاز شیرین را به حساب تیمش واریز کند.
پایان سه هفته ناکامی استقلال
اما در روز نخست هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر نیز،پنجشنبه چهار بازی برگزار شد که طی آن تیم های استقلال تهران و خوزستان، و پدیده برابر حریفان خود به برتری رسیدند و بازی تیم های نفت و ذوب آهن مساوی شد. در تهران دو تیم استقلال و ملوان بندرانزلی برابر هم به میدان رفتند که این بازی در نهایت با پیروزی
3 بر یک استقلال به پایان رسید.در این مسابقه که با قضاوت حسین زرگر در ورزشگاه آزادی به پایان رسید، امید ابراهیمی (33- پنالتی)، محمد قاضی (40) و سجاد شهباززاده (83) برای استقلال گل زدند و سیدجلال رافخایی (55 - پنالتی) تک گل تیم ملوان را به ثمر رساند.استقلالی‌ها که در سه هفته گذشته لیگ برابر تیم‌های نفت تهران، فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان تن به شکست داده بودند، با این پیروزی، به باخت‌های متوالی خود در لیگ پایان دادند تا با رسیدن به آرامش نسبی، به فکر موفقیت در ادامه مسابقات لیگ برتر باشند.
در دیگر بازی برگزار شده در تهران نیز  تیم‌های نفت تهران و ذوب‌آهن اصفهان برابر هم به میدان رفتند که این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.
در خوزستان تیم استقلال این شهر و راه‌آهن تهران برابر هم به میدان رفتند که این بازی با برتری یک بر صفر تیم استقلال به پایان رسید.تک گل این بازی را هادی خنیفر در دقیقه 5 به ثمر رساند. این بازی البته حواشی ریز و درشتی نیز در دل خود داشت که از جمله آن می توان به درگیری عابدزاده و کولی بالی اشاره کرد.
در تبریز هم پدیده دست به کار بزرگی زد و موفق شد گسترش را در خانه اش شکست دهد. اکبر صادقی در دقیقه 59 گل برتری تیم پدیده مشهد را به ثمر رساند. در پایان این بازی مهدی تارتار سرمربی گسترش از سمت خود کناره‌گیری کرد تا با انتخاب مدیران باشگاه،فراز کمالوند سرمربی جدید گسترش فولاد شود.