kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۸۷۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳

خبرهای کوتاه از هفدهمین دوره بازی های آسیایی - اینچئون


ایران به مقام پنجم بازی‌های آسیایی دست یافت
رکوردزنی کاروان ورزشی ایران در کسب مدال طلا
کاروان ایران چهاردهمین روز بازی‌های آسیایی را باکسب سه مدال طلا، هفت نقره و یک برنز به پایان رساندند.
به گزارش خبرنگار اعزامی کیهان به اینچئون کره جنوبی،هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون وارد چهاردهمین روز برگزاری خود شد و نمایندگان ایران در رشته‌های کبدی، بوکس، تکواندو، کاراته، والیبال، بسکتبال رقابت کردند که نتیجه عملکرد آنها به شرح زیر است:
کبدی: زنان: ایران در مرحله فینال به مصاف هند، قهرمان جهان رفت و با نتیجه 31 بر 21 شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.مردان: تیم ملی مردان نیز در دیدار نهایی برابر هند قرار گرفت که ملی‌پوشان ایران در رقابتی نزدیک و حساس از حریف قدرتمند خود با نتیجه 27 بر 25 شکست خوردند و مدال نقره را از آن خود کردند.
کاراته: وزن 61- کیلوگرم زنان: فاطمه چالاکی برای کسب مدال برنز به مصاف «سوجانگ شین» کاراته کایی از کره جنوبی رفت و با نتیجه دو بر صفر او را شکست داد و مدال برنز گرفت.وزن 68- کیلوگرم زنان: پگاه زنگنه در گروه شانس مجدد مقابل « شارمینی شری» از مالزی شکست خورد و به مدال برنز نرسید.وزن 60- کیلوگرم مردان: امیر مهدی‌زاده در مرحله فینال مقابل « مصطفی رحمان» از اردن پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.
تکواندو: وزن 58 – کیلوگرم مردان: فرزان آشورزاده درمرحله فینال مقابل»نورسلطان مامایف» از قزاقستان پیروز شد و طلا گرفت.وزن 73- کیلوگرم زنان: فاطمه روحانی در فینال برابر « سورن سیومی» از کامبوج شکست خورد و به نقره رسید.وزن 73+ کیلوگرم زنان: اکرم خدابنده در فینال مقابل»لی دونگ هوا» از چین شکست خورد و نقره کسب کرد.
بوکس: وزن 91- کیلوگرم: علی مظاهری در مرحله فینال مقابل «آنتون پینچوک» از قزاقستان شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.وزن 91+ کیلوگرم: جاسم دلاوری در مرحله فینال مقابل حریف قدرتمند خود «ایوان دیچکو» از قزاقستان شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.
بسکتبال: تیم ملی ایران در فینال بازی‌های آسیایی با شکست 79 بر 77 برابر کره جنوبی به مدال نقره رسید و نخستین نایب قهرمانی اش در این بازی‌‌ها را نیز بدست آورد.
والیبال: ایران در فینال برابر ژاپن 3 بر یک (28-26، 23-25، 25-19، 25-19) به برتری رسید و مدال طلا را به دست آورد.
اعلام آمادگی ایران برای ارتقای سطح روابط ورزشی در آسیا
محمود گودرزی روز پنجشنبه در دفتر شورای المپیک آسیا در محل بازیهای آسیایی با شیخ احمد الصباح دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر ورزش و جوانان در دیدار با شیخ احمد الصباح، رئیس شورای المپیک آسیا با اشاره به رویکرد دولت آقای روحانی برای توسعه مراودات بین‌المللی و تعامل با کشورهای منطقه گفت: به عنوان نماینده دولت و مردم برای ارتقا سطح روابط ورزشی و حضور موثرتر در عرصه ورزش آسیا آمادگی داریم.
سرمربی کبدی بانوان: حق هند طلا نبود
اعظم مقصودلو پس از شکست ایران از هند در فینال بازیهای آسیایی گفت: متاسفانه برنامه‌هایمان را در زمین اجرا نکردیم. باتجربه‌های تیم بیشتر اشتباه کردند. بازیکنان جوان شاید اشتباه داشته باشند اما اشتباهات باتجربه‌‌ها بیشتر بود. حق هند طلا نبود بلکه آنها از اشتباهات ما استفاده کردند و بد بازی کردیم.
سجادی نایب رئیس فدراسیون جهانی کبدی
اجلاس فدراسیون جهانی و آسیایی کبدی در محل برگزاری مسابقات کبدی بازی‌های آسیایی برگزار شد که نمایندگان ایران هم در این اجلاس حضور داشتند. در آخرین بخش این اجلاس، انتخابات دو فدراسیون جهانی و آسیایی برگزار شد و محمدرضا مقصودلو برای 4 سال مجددا به عنوان نایب رئیس اول فدراسیون آسیایی انتخاب شد. از دیگر پیشنهادات ایران حضور در فدراسیون جهانی بود که سید نصرالله سجادی به عنوان نایب رئیس فدراسیون جهانی انتخاب شد.
خداحافظی کاپیتان از تیم ملی کبدی
رضا کمالی مقدم پس از کسب مدال نقره بازی‌های آسیایی اینچئون از تیم ملی کبدی خداحافظی کرد.
تعلیق فوتبال افغانستان
فدراسیون فوتبال افغانستان تیم ملی این کشور را به خاطر عملکرد ضعیف در بازی‌های آسیایی اینچئون تعلیق کرد! تیم ملی فوتبال افغانستان در بازی‌های آسیایی اینچئون ضعیف عمل کرد و هر سه دیدارش را به تیم‌های بنگلادش، هنگ‌کنگ و ازبکستان باخت.
مهدی‌زاده کاراته کار کره‌ای را به سربازی فرستاد!
در رقابت‌های کاراته بازی‌های آسیایی رقیب کره‌ای امیر مهدی‌زاده، ملی‌پوش ایران در رقابت نیمهنهایی پس از شکست برابر مهدی‌زاده به شدت فریاد می‌زد و گریه می‌کرد.مسئولان تیم کره علت گریه‌های او را این طور عنوان کردند که او باید پس از این رقابت‌‌ها به سربازی برود و اگر مدال می‌گرفت دیگر مجبور نبود این کار را انجام دهد.
روزبهانی: حق من مدال برنز نبود
احسان روزبهانی بعد از کسب مدال برنز بوکس بازی‌های آسیایی اظهار کرد: حق من مدال برنز نبود. برای کسب مدال طلا زحمت‌های زیادی کشیده بودم و در بازی نیمه‌نهایی هم جنگیدم اما امتیازهایم را داوران به من ندادند.
دلاوری: بابت مدال نقره‌ از مردم معذرت می‌خواهم
جاسم دلاوری بعد از شکست برابر بوکسور قزاقستانی در فینال، گفت: حریفم خیلی قوی بود. عناوین بسیاری در کارنامه داشت و از لحاظ فیزیکی هم دیدید که شرایط بهتری نسبت به من داشت. قطعا اگر می‌توانستم طلا بگیرم خیلی خوب بود، ولی نشد. بابت گرفتن این نقره هم از مردم عذرخواهی می‌کنم.
ناطق نوری: به حرف من و مربی‌شان گوش نکردند
احمد ناطق نوری پس از کسب دو مدال نقره و یک برنز بوکس ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون، گفت: صبح دیروز به بچه‌‌ها گفتم که چطور مبارزه کنند. همه چیز را در مورد مبارزه با این حریفان بار‌ها گوشزد کردم، اما متاسفانه هر چه که گفتم آنها گوش نکردند. مطمئن باشید اگر حرف‌های من و مربیانشان را گوش کرده بودند اکنون ما دو طلا داشتیم. متاسفانه زمان گذشت و دیگر نمی‌شود کاری کرد.
آشورزاده: برای مدال کوچک‌ترین ترسی به خود راه ندادم
فرزان آشورزاده، جوان 17 ساله تکواندوی ایران که در نخستین حضور آسیایی خود به مدال طلا دست یافت، اظهار کرد: وزن من شلوغ‌ترین وزن بود و سخت‌ترین قرعه هم به نام من افتاد. خدا را شکر توانستم به لطف خدا به مدال طلا دست پیدا کنم. این مدال متعلق به تمام جامعه تکواندو و مردم ایران است. دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی گفت: من در این ماه‌‌ها که در اردو بودیم کوچک‌ترین ترسی را به خود راه ندادم و برای هر یک از حریفانم برنامه خاصی داشتم. حریف چینی سخت‌ترین حریفم بود که من را خیلی اذیت کرد.
نیکخواه بهرامی: چند نفر روز بدی را سپری کردند
صمد نیکخواه بهرامی پس از نایب قهرمانی ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون‌، گفت: بازی برد و باخت دارد، اما چند نفر روز بدی را سپری کردند. در طول بازی اشتباه‌های زیادی داشتیم و نباید می‌گذاشتیم کار به لحظات پایانی بکشد. باید اشتباهاتمان را در این مسابقه پوشش می‌دادیم.
مشحون: مقصر اصلی شکست خودمان هستیم
محمود مشحون پس از شکست بسکتبال ایران در فینال بازی‌های آسیایی، اظهار کرد: روز تلخی برای ما بود. ایران واقعا تیم بهتری نسبت به کره بوده و هست. اما به هر حال ما در مقابل میزبانی قرار گرفتیم که از امکانات نظیر مهربانی داور استفاده می‌کرد.با این حال مقصر اصلی شکست خودمان هستیم.
ظریف: مدال طلا را به روح معدنی تقدیم می‌کنم
ظریف لیبروی تیم ملی والیبال ایران گفت: خوشحالم که اولین مدال طلای والیبال در بازی‌های آسیایی به دست آمد و همین جا این مدال را به «آقای حسین معدنی» تقدیم می‌کنم.
کواچ: از این مدال تاریخی خیلی خوشحالم
اسلووبودان کواچ، سرمربی تیم ملی والیبال پس از کسب طلای بازی‌های آسیایی اینچئون، گفت: ما خیلی خسته بودیم، اما توانستیم با تلاش و کوشش بازی فینال را ببریم و مدال طلا را به دست بیاوریم. خیلی خوشحالم که توانستم مدال تاریخی را با ایران به دست بیاورم.
شهنازی: دوره بعد قزاقستان را می‌گیریم
شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: ورزش ایران ظرفیت‌های زیادی دارد که امیدوارم در بازی‌های آسیایی دور بعد تیم قزاقستان را در رده چهارم این رقابت‌‌ها بگیریم.
هاشمی: کاروان ایران فراتر از انتظار بود
کیومرث‌هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک گفت: خو‌شبختا‌نه کاروان ایران فراتر از آن انتظاری داشتیم که نتیجه‌ گرفت. در رشته‌های تیمی خیلی خوب کار کردیم و والیبال ایران واقعا عملکرد قابل قبولی داشت. اولین بار مدال‌های طلای بانوان در تیراندازی و کاراته را کسب کردیم که برایمان بسیار ارزشمند بود.
معروف: با اقتدار قهرمان شدیم
معروف پاسور تیم ملی ایران گفت: تیم والیبال ایران با وجود خستگی زیاد که از مسابقات جهانی لهستان به همراه تیم بود توانست با اقتدار کامل قهرمانی بازی‌های آسیایی را به دست آورد.
برنامه کاروان ایران در آخرین روز بازی‌های آسیایی
در پانزدهمین و آخرین روز بازی‌های آسیایی اینچئون کاروان ایران تنها دونماینده دارد. کاروان ایران با کسب سه طلا، هفت نقره و یک برنز در روز ماقبل پایانی در جایگاه پنجم رده‌بندی کلی بازی‌‌ها قرار دارد و دیگر نمی‌تواند از قزاقستان پیشی گیرد. در روز پایانی این بازی‌‌ها سجاد گنج‌زاده و نسرین دوستی در وزن‌های 84+ و 50+ کاراته مردان و زنان به مصاف حریفان خود می‌روند.
نتایج کاروان ایران در سیزدهمین روز بازی‌های آسیایی
در سیزدهمین روز بازی‌های آسیایی اینچئون، کاروان ایران در رشته‌های تکواندو، قایقرانی، بوکس، کاراته، پینگ پنگ، والیبال، هندبال و کبدی با حریفان خود رقابت می‌کنند.عملکرد کاروان ایران در این روز به شرح زیر است:
پینگ پنگ: ندا شهسواری برابر» لی هو چینگ» از هنگ کنگ با نتیجه 4-0 شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.افشین نوروزی در رقابتهای انفرادی مردان مقابل «کوکی نیوا» نفر 15 رنکینگ جهان مغلوب و حذف شد.نوشاد عالمیان نیز با «جان میزوتانی» از ژاپن رقابت کردو در پایان با نتیجه 4-1 شکست خورد.
کبدی: تیم ملی بانوان ایران با پیروزی 40-15 برابر بنگلادش به فینال بازی‌های آسیایی صعود کرد.تیم ملی مردان هم با پیروزی 25 بر 14 مقابل پاکستان فینالیست شد.
تکواندو: بهنام اسبقی تکواندو کار وزن 68 کیلوگرم ایران در دور نخست این رقابت‌‌ها فان ترونگ از ویتنام را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و در مرحله یک هشتم هم با پیروزی برابر « فادی بخازی» از لبنان مدال برنز خود و در دیدار نیمه نهایی حریف قزاقی را شکست داد و فینالیست شد. او در فینال این رقابت‌‌ها نیز پیروز شد و مدال طلا را به دست آورد.شکرانه ایزدی در اولین دیدار خود با تکواندکاری از ماکائو در راند طلایی شکست خورد.
کاراته: حسین سمندر در اولین دیدار خود و در مرحله یک هشتم مقابل حریفی از کویت شکست خورد. سمندر به دلیل داشتن یک اخطار بازنده اعلام شد.سعید حسنی پور هم حریفانی از ازبکستان، ویتنام و عربستان را شکست دادو در فینال با برتری برابر هنگ کنگ مدال طلا را به دست آورد.حمیده عباسعلی با شکست نماینده اندونزی به فینال این وزن صعود کرد ودر فینال این رقابت‌‌ها کاراته کا چینی را با نتیجه سه بر یک شکست داد و مدال طلا را به دست آورد.
قایقرانی: سونیا گماری در نیمه نهایی و در مصاف با حریفی از چین از صعود به فینال بازماند و در رده بندی توانست مدال برنز را به دست بیاورد.شقایق سید یوسفی در دیدار رده بندی موفق نبود و به چهارمی این رقابت‌‌ها رسید.
بوکس: احسان روزبهانی در نیمه نهایی وزن 81- برابر حریف قدرتمند خود از قزاقستان شکست خورد و مدال برنز به دست آورد.جاسم دلاوری حریف ازبک خود را در وزن +91 شکست داد و به فینال رسید.
والیبال: تیم ملی والیبال ایران با شکست سه بر صفر چین برای دومین دوره پیاپی به فینال بازی‌های آسیایی رسید.
هندبال: تیم ملی هندبال مردان ایران در دیدار رده‌بندی بازی‌های آسیایی به مصاف تیم بحرین رفت که در پایان با نتیجه 28-25 شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز بازماند وچهارم شد.
دوومیدانی: امین نیک فر با پرتابی معادل 19 متر و 2 سانتی متر در فینال پرتاب وزنه چهارم شد.
حسنی‌پور: انگیزه من برای کسب طلا خوشحالی مردم بود
سعید حسنی‌پور بعد از کسب مدال طلای خود در بازی‌های آسیایی اینچئون گفت: خوشحالم که توانستم مدال طلای این دوره از مسابقه‌‌ها را به دست بیاورم و همین جا باید این مدال را به مردم ایران به ویژه مردم شهرم رشت، تقدیم کنم. خیلی دوست داشتم که آنها را خوشحال کنم و انگیزه اصلی من برای کسب مدال طلا، خوشحالی همین مردم بود.
اسبقی: با لطف خدا توانستم زحمات مربیان را جبران کنم
بهنام اسبقی پس از کسب طلای مسابقات تکواندو گفت: تا لحظات آخر از حریف عقب افتاده بودم ولی لطف خدا بود که توانستم زحمات مربیان و کادر فنی را جبران کنم. از قبل فکر می‌کردم که شاید حریفم جلو بیفتد. وی ادامه داد: تا حالا با حریفم مبارزه‌ای نکرده بودم و از او شناخت نداشتم. مبارز خوبی بود که در گوانگجو برنز گرفته بود و در گرندپری هم سوم شده بود. خدا را شکر می‌کنم شرمنده نشدم.
عباسعلی: نگاه به کاراته بانوان عوض شد
حمیده عباسعلی پس از کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی اظهار کرد: تمام فکر و ذکر من کسب مدال طلا بود. در دوره قبلی بازی‌های آسیایی ناکام ماندم و در این دوره تنها به قهرمانی فکر می‌کردم. 4 سال پیش که به مدال نرسیدم انگیزه گرفتم تا در این دوره خوش‌رنگ‌ترین مدال را بگیرم و خیلی خوشحالم که توانستم قهرمان شوم. کاراته کار ایران ادامه داد: شاید پیش از این نگاه به کاراته بانوان این طور بود که کسی نمی‌تواند بهترین مقام را کسب کند اما این اتفاق باعث شد تا نگاه به کاراته بانوان عوض شود.
گماری: اشک‌هایم به خاطر زحماتم بود
سونیا گماری پس از کسب مدال برنز اسلالوم بازی‌های آسیایی اینچئون اظهار کرد: دو روز است که نخوابیده‌ام و غذا نخورده‌ام. من از رشته کانوپولو به اسلالوم آمدم و تا 7 ماه پیش اصلا این رشته را بلد نبودم. در این مدت زحمات زیادی کشیدم تا بتوانم در اینچئون نتیجه خوبی بگیرم و کسب این مقام واقعا ارزش زیادی برایم دارد. گماری در پایان گفت: از همه مربیان به ویژه خانم اشرف و آقای خدایاری بابت تمام زحماتی که کشیدند تشکر می‌کنم. اشک‌هایی هم که بعد از پایان دیدار رده‌بندی ریختم به دلیل زحماتی بود که سال‌‌ها کشیده بودم و امروز نتیجه‌اش را گرفتم.