kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۸۶۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
توطئه جدید آل خلیفه برای برخورد با انقلابیون

سفارت ایران خبر دیدار با شیخ عیسی قاسم را تکذیب کرد

در حالی که روزنامه الوطن مرتبط با دیوان پادشاهی بحرین با انتشار خبری مدعی شده بود که جمعیت الوفاق بحرین منتظر نتیجه مشورت‌ با دیپلمات‌های ایرانی است سفارت ایران و نیز آیت‌الله عیسی قاسم مرجع شیعیان بحرین این شایعه‌پراکنی را تکذیب کردند.


به گزارش فارس به نقل از وبگاه خبری «مرآهًْ البحرین»، سفارت جمهوری اسلامی ایران در منامه با صدور بیانیه‌ای خبر روزنامه «الوطن» وابسته به دیوان پادشاهی بحرین مبنی بر دیدار دیپلمات‌های این سفارت با شیخ «عیسی قاسم» مرجع شیعیان این کشور را تکذیب کرد.
در بیانیه سفارت ایران در منامه خطاب به سردبیر روزنامه الوطن آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد که خبر صفحه نخست روزنامه الوطن در تاریخ 2 /10/2014 تحت عنوان «مشورت دیپلماتیک ایران با عیسی قاسم به منظور تصمیم‌گیری درباره انتخابات» دروغ و عاری از صحت است و تاکید می‌کند که هیچ گونه دیداری بین دیپلمات‌های این سفارت و جناب آیت‌الله شیخ عیسی قاسم صورت نگرفته است.
همچنین به گزارش «صوت المنامه»، آیت‌الله شیخ «عیسی قاسم» مرجع شیعیان بحرین در خطبه‌های نماز جمعه دیروز با اشاره به ادعای روز پنج‌شنبه روزنامه «الوطن» تحت عنوان «مشورت‌های دیپلماتیک ایران با عیسی قاسم جهت تصمیم‌گیری درباره (مشارکت یا عدم مشارکت) در انتخابات»، تاکید کرد که چنین خبری دروغ است.
وی افزود: یک روزنامه محلی دو خبر دروغ منتشر کرد؛ نخست نشست دیپلمات‌های ایران در منزلم درباره انتخابات آینده و دیگری پایان یافتن مشورت‌ها و اتخاذ موضع مشارکت در آن، چنین چیزی اصلا از آن اطلاع ندارم... ظاهراً ناشر محترم گمان می‌کرد که دیدگاهم عدم مشارکت است و لذا آگاهانه آن را برعکس منعکس کرد.
گفتنی است روزنامه الوطن بحرین مرتبط با آل خلیفه با انتشار خبری مدعی شده بود که جمعیت الوفاق بحرین منتظر نتیجه مشورت‌هاست تا موضع نهایی خود درباره مشارکت و یا عدم مشارکت در انتخابات آینده بحرین را اتخاذ کند.