kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۸۵۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸

حوادث کوتاه از کشور


    تلفات برخورد 2 دستگاه پراید
تبریز - فارس: سخنگوی هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی گفت: صبح روز جمعه ساعت 8و10 دقیقه در اثر برخورد اتوبوس با دو دستگاه پراید در 50 کیلومتری جاده اهر - تبریز، 3 نفر از سرنشینان پراید در دم کشته شدند.
علی شهودی افزود: نجاتگران مستقر در پایگاه امداد جاده‌ای جمعیت هلال‌احمر هریس با بهره‌گیری از خودرو نجات به محل اعزام شده و با استفاده از دستگاه‌های هیدرولیک ست نجات، اقدام به رهاسازی اجساد کشته‌شدگان کردند.
شهودی اضافه کرد: 3 نفر دیگر از مصدومان  این حادثه توسط نیروهای اورژانس به  بیمارستان انتقال داده شدند.
تصادف در آزادراه تبریز - زنجان
تبریز - فارس: مسئول روابط عمومی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: در حادثه برخورد یک خودرو با یک دستگاه روآ در آزادراه تبریز - زنجان یک نفر فوت و یک نفر مصدوم شد.
حبیب حسینقلی‌زاده با اشاره به اینکه خودروی نامعلوم بعد از تصادف از محل حادثه فرار کرده است،‌ افزود: اورژانس‌های هشترود، قوبون قشلال پس از آگاهی از این حادثه به محل اعزام و نسبت به انتقال جسد و مصدوم اقدام کردند. وی از حادثه دیگری در 8 کیلومتری میانه - زنجان خبر داد و اظهار کرد: در این تصادف نیز برخورد خودروهای نیسان و تریلر یک فوتی و یک مصدوم در پی داشت.
برخورد خونین پراید با کامیون
اراک - فارس: رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان مرکزی گفت: در اثر برخورد یک دستگاه کامیون با یک دستگاه پراید در محور اراک - بروجرد دو نفر کشته و 2 تن دیگر مجروح شدند.
فرزین خشنودی افزود: در پی تماس مردمی و اعزام گروه‌های امداد و فوریت‌های پزشکی به محل حادثه، دو سرنشین کامیون که به شدت مجروح شده بودند، پس از اقدام‌های پیش بیمارستانی برای مراحل درمانی به بیمارستان ولیعصر(عج) اراک انتقال داده شدند.
وی ادامه داد: دو سرنشین خودروی پراید که یک زن و مرد 30 و 33 ساله بودند نیز بر اثر شدت حادثه و جراحت‌های وارده در دم جان داده بودند.
خشنودی اضافه کرد: علت حادثه توسط پلیس در دست بررسی است.
حادثه در جاده‌های البرز
کرج - ایرنا: معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: در حادثه‌ای که پنجشنبه در لاین جنوبی آزاد‌راه کرج-قزوین بین یک دستگاه خودروی «دوو»‌و یک دستگاه «پراید» در محدوده بهشت سکینه(س) کرج رخ داد 9 نفر شامل چهار مرد و پنج زن مصدوم شدند، مجروحان حادثه به بیمارستان شهید مدنی کرج انتقال یافتند.
رحمتی افزود: در حادثه دیگر بر اثر برخورد پنج دستگاه خودرو سواری در جاده اشتهارد-ماهدشت 11 نفر مجروح شدند.
امدادگران مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز مصدومان را به بیمارستان‌های دکتر شریعتی ماهدشت و شهید مدنی کرج انتقال دادند.
همچنین در حادثه دیگر که پنج‌شنبه ‌شب در کرج رخ داد، بر اثر آتش‌سوزی در یک دستگاه خودرو پژو 405 یک نفر مصدوم شد که به بیمارستان انتقال یافت.
جوان با ارابه مرگ رفت
قم- فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با تریلر یک جوان 20 ساله به دلیل شدت جراحات و آسیب‌های وارده فوت کرد.
محمودجواد باقری افزود: این حادثه یک مجروح دیگر هم داشت: این مجروح یک جوان 18 ساله بود که به شدت دچار آسیب شده بود. این مجروح پس از دریافت خدمات درمانی اولیه برای تکمیل مراحل درمانی با آمبولانس اورژانس 115 به بیمارستان نکویی منتقل شد.
برخورد با قاچاقچی
پردیس- فارس: فرمانده انتظامی پردیس گفت: در پی کسب خبری از منابع اطلاعاتی مبنی بر تهیه و توزیع انواع مواد مخدر توسط دو نفر از عاملان توزیع مواد افیونی در بومهن به نام‌های «م-ع» و «م-الف»، پیگیری ویژه مأموران پلیس آغاز شد.
مهیار رستگاری افزود: نتیجه تحقیقات در اختیار مقام قضایی قرار گرفت که در پی آن دستور بازداشت متهمان و همچنین بازرسی از منزل وی صادر شد و تیمی از ماموران این فرماندهی برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند.
وی یادآور شد ضمن هماهنگی با مراجع قضایی، متهمان دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آنها، ماموران موفق به کشف 4 کیلو و 700 گرم تریاک بسته‌بندی شده و آماده توزیع شدند.
وی تصریح کرد: همچنین یک عدد ترازوی توزین موادمخدر در این عملیات به دست آمد.
11هزار برگ توتو در شفت
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی شفت گفت: مأموران انتظامی این فرماندهی در راستای دستگیری توزیع‌کنندگان برگ‌های پیش‌بینی فوتبال در شفت، پس از تحقیقات گسترده پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری سرشبکه اصلی توزیع برگ‌های توتو در این شهرستان شدند. سرهنگ پاک‌شریفی در ادامه افزود: ماموران در بازرسی از مخفیگاه این متهم بیش از 11 هزار برگ توتو و نیز مبلغ 4 میلیون و 200 هزار ریال وجه نقد حاصل از قماربازی کشف و ضبط، و متهم را بازداشت کردند.
نجات کوهنوردان از برف
مشگین شهر- ایرنا: رئیس جمعیت هلال‌احمر مشگین‌شهر گفت: به دنبال سردی هوا و بارش شدید برف در کوه سبلان تعدادی از کوهنوردان که بدون تجهیزات لازم و وسایل زمستانی اقدام به صعود کرده بودند در مناطق سخت‌گذر گرفتار شدند.
عباس انوری‌آذر افزود: با اعلام این مورد به پایگاه امداد کوهستان شهید بنی‌هاشمی مشگین‌شهر و اعزام تیم امداد کوهستان به منطقه، تاکنون 10 نفر از کوهنوردان به پناهگاه ضلع شرقی منتقل شده‌اند و حال همه آنها رضایت‌بخش است.
وی با بیان این  که میزان برف در این منطقه از 30 سانتی‌متر فراتر رفته و بارش برف همچنان ادامه دارد، کوهنوردان را به پرهیز از صعود به قله سفارش کرد.