kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۸۴۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
امام جمعه قم:

دولت اجازه بازگشایي سفارت روباه پیر را ندهد

امام جمعه قم با اشاره به گستاخی نخست‌وزیر انگلیس علیه ملت ایران گفت: کمترین توقع و انتظار ملت از دولت این است که در واکنشی قاطع اجازه بازگشایی سفارت روباه پیر حقیر را ندهد.

قم- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد افزود: البته ماهیت روباه پیر بر ملت ایران آشکار است اما اینکه «کامرون» تصور کند که در قرن نوزدهم و دوران یکه‌تازی بریتانیا قرار دارد و علیه ملت بزرگوار ایران گستاخی کند، برخوردی قاطع می‌طلبد.
وی در ادامه به تشریح محورهای پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام پرداخت و اظهار داشت: اگر جهان اسلام انقلاب اسلامی را سرلوحه امور خویش قرار دهد، در مقابل مستکبران بیمه خواهد شد.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اتحاد مسلمانان و دوری از عوامل و زمینه‌های تفرقه را یکی از محورهای اصلی پیام اخیر عنوان و تصریح کرد: دامن زدن به اختلافات موجب می‌شود که جهان اسلام از درون با یکدیگر وارد جنگ شوند و در چنین وضعیتی مقاومت در برابر اشغالگران قدس از بین خواهد رفت و رژیم صهیونیستی در حاشیه قرار می‌گیرد.
خطیب جمعه قم، فلسطین را یکی دیگر از محورهای پیام رهبر معظم انقلاب برشمرد و اظهار داشت: در جنگ غزه، مردم و گروه‌های جهادی فلسطین اراده و توانمندی خود را اثبات کردند و نشان دادند که رژيم صهیونیستی روبه نابودی است.
وی با اشاره به خسارت جنگ غزه گفت: مسلمانان در کشورهای مختلف باید به یاری ملت فلسطین برخیزند و مرد                                                                                                                                م کشورمان نیز از طریق پایگاه‌های بسیج مستضعفین کمک‌های خود را به غزه ارسال کنند.
امام جمعه قم به مذاکرات هسته‌ای در نیویورک اشاره کرد و اظهار داشت: داشتن سانتریفیوژ لازم برای تولید 190 واحد سوخت، حفظ تاسیسات فردو به عنوان پشتیبان نیروگاه هسته‌ای نطنز، عدم تغییر ماهیت آب سنگین اراک از جمله انتظارات ملت و رهبری هستند.
سعیدی رفع تحریم‌ها همزمان با مذاکرات و نیز داشتن حق تحقیقات هسته‌ای را از دیگر خواسته‌ها و خطوط قرمز نظام و مردم عنوان کرد و گفت: جوانان ما نسل چهار و پنج سانتریفیوژها را که نسبت به نسل‌های اول و دوم بسیار ارزشمندتر هستند تولید کرده‌اند و نباید اجازه داد این روند متوقف شود.
خطیب جمعه قم در بخش دیگری از سخنانش با ابراز خرسندی از توافق رقبای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت: هر چند این خبر خوشحال کننده بود اما امضای توافقنامه با آمریکا با هدف داشتن پایگاه نظامی دائمی و معافیت نظامیانش از پیگردهای قضایی، موجب ناراحتی و تاسف شد.
سعیدی با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: این نیرو مظهر لطف و رحمت نسبت به مردم و قهر و خشم نسبت به متجاوزان به حقوق و امنیت مردم است.