kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۸۱۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷
به بهانه عید یهودیان

کرانه باختری به مدت 3 روز منطقه بسته نظامی اعلام شد

رژیم صهیونیستی همزمان با فرارسیدن اعیاد یهودی تمام راه‌های منتهی به کرانه باختری رود اردن را به مدت سه روز مسدود و این منطقه و بیت‌المقدس را به پادگان نظامی تبدیل کرد.

سرویس خارجی-

رژیم صهیونیستی از نیمه شب پنجشنبه تا روز یکشنبه به مناسبت عید غفران یهودی (یوم کیپور) تمامی راه‌های منتهی به کرانه باختری و بیت‌المقدس را بست.
نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی و ماموران امنیتی در تمام سرزمین‌های اشغالی، کرانه باختری و قدس اشغالی مستقر شده‌‌اند و ایستگاه‌های بازرسی در تمامی مناطق کرانه باختری ایجاد شده است.
یوم کیپور مهم‌ترین جشن مذهبی یهودیان است که به دلیل برگزاری آیین‌های آن هر ساله ساکنان کرانه باختری تحت فشار تدابیر امنیتی و رفتارهای خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی و پلیس رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند. کل منطقه کرانه باختری و بیت‌المقدس منطقه بسته نظامی اعلام شدند.
نظامیان صهیونیست همچنین با حمله به منازل یکی از رهبران جهاد اسلامی به جست‌وجوهای خانه و تخریب اسباب و اثاثیه منزل پرداختند ولی موفق به بازداشت این رهبر فلسطینی نشدند.
درگیری‌هایی نیز در اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری روز پنجشنبه صورت گرفت که به مجروح‌شدن یک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست منجر شد.
اردوگاه جنین چند روز است که شاهد درگیری‌های گسترده‌ای میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست است و ارتش صهیونیستی برای متفرق کردن معترضان از گلوله، بمب صوتی و گاز اشک‌آور استفاده می‌کند. بیت‌المقدس نیز مثل کرانه باختری به پادگان نظامی صهیونیست‌ها تبدیل شد.
این در حالی است که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که انتفاضه کرانه باختری نزدیک است و منتظر اجازه کسی نمی‌ماند.
حسام بدران سخنگوی حماس گفت: مقاومت حق مسلم ماست و هیچ‌کس نمی‌تواند این حق را از ما بگیرد و زمانی که انتفاضه آغاز شود منتظر اجازه احدی نخواهد شد به ویژه اینکه نشانه‌های انتفاضه پدیدار شده است و زمانی نمانده تا آغاز شود.
ریاض المالکی وزیر خارجه فلسطین نیز اعلام کرد که اردن به نمایندگی از کشورهای عربی طرح تشکیل دولت مستقل فلسطین و پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی را در سه هفته آینده به شورای امنیت تقدیم می‌کند.
همچنین قرار است دولت توافق ملی فلسطین برای اولین بار پس از تشکیل در اردیبهشت ماه سال جاری پس از تعطیلات عید قربان به نوار غزه برود و در مورد بازسازی این منطقه به بحث بنشیند. از سوی دیگر در شرایطی که وزارت خارجه فرانسه و روسیه از رژیم صهیونیستی خواستند تا در تصمیم اخیر خود برای گسترش شهرک سازی در قدس اشغالی تجدیدنظر کنند، تل‌آویو درصدد ساخت 2600 واحد مسکونی در قدس است.