kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۵۴۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی برگزار شد

سرلشکر جعفری: جنگ نرم، دفاع مقدس دیگری است

دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی طی مراسمی با حضور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکشنبه شب به کار خود پایان داد.

سرویس ادب و هنر-

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در این مراسم به شباهت‌‌ها و تفاوت‌های دفاع مقدس با جنگ نرم امروز اشاره کرد و گفت: اگر دفاع مقدس 8 سال طول کشید، جنگ نرم زمان و پایان ندارد. وی با بیان اینکه جنگ نرم با سرعت بیشتری نسبت به جنگ سخت در حال پیش‌روی است، بیان داشت: یکی از تفاوت‌های این دو جنگ این است که در جنگ سخت می‌توان دشمن را دید و دشمنی او را حس کرد، اما دشمنی آنها در جنگ نرم نامحسوس بوده و تشخیص آن سخت‌‌تر است که این تشخیص نیازمند بصیرت است.
فرمانده سپاه تصریح کرد: همچون دفاع مقدس، مقاومت مردم در جنگ نرم نیز مقدس است.همان طور که مردم در جنگ تحمیلی نقش‌آفرینی کردند و نبودشان می‌توانست سرنوشت جنگ را عوض کند، حضور مردم در مقابله با جنگ نرم دشمن نیز سرنوشت‌ساز است.
سرلشکر جعفری با بیان اینکه «دشمن در جنگ نرم، مردم را هدف گرفته است» تأکید کرد: اگر نظام جمهوری اسلامی جایگاه ولایت فقیه را نداشت شاهد این حجم از حضور مردم در میادین دفاع از انقلاب نبودیم.
در جنگ تحمیلی علاوه بر نقش مردم و رهبری، سازمان‌های دولتی و مسئولین نیز بالاخره یک حمایت و پشتیبانی کردند هرچند اینها ناقص بود و برخی افراد با حرکات و رفتار خود مشکل ایجاد می‌کردند.
وی خاطرنشان کرد: در جنگ نرم نیز خیلی نباید به مسئولین و سازمان‌های رسمی دولتی امید داشت چرا که قرار نیست آنها کار خاصی بکنند بلکه این حرکات خودجوش و اعتقادی مردم و جوانان است که در این نبرد مؤثر است. فرمانده سپاه تحمل سختی‌‌‌ها در عرصه‌های جنگ نرم را بسیار سخت توصیف کرد و گفت: در دفاع مقدس بیش از 90 درصد نیرو‌ها را جوان‌‌ها تشکیل دادند و امروز هم همین جوانان مؤمن و با اعتقاد هستند که باید سرنوشت جنگ نرم را رقم بزنند.
سرلشکر جعفری در ادامه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در بُعد خارجی پیشرفت‌های خوبی داشت و به موفقیت‌های پی‌درپی رسید که بیداری اسلامی و توسعه مقاومت یکی از نشانه‌های آن است و ان‌شاءالله در آینده نزدیک نیز پیروزی‌های بیشتری کسب خواهد شد اما ما در داخل قدری مشکل داریم و جبهه انقلاب در داخل محتاج مجاهدت جوانان است.
در این مراسم حسین یکتا راوی دفاع مقدس گوشه‌هایی از رشادت‌های دلیرمردان هشت سال دفاع مقدس را روایت کرد.
گفتنی است، در این مراسم صاحبان 45 مجموعه و اثر در بخش‌های رسانه‌های برخط، نشر دیجیتال، بازی و انیمیشن، بین‌الملل و فنآوری و اطلاعات که در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد معرفی و تجلیل شدند.
دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی در دو بخش اصلی و جانبی به همت سازمان فضای مجازی سراج از اول تا هفتم شهریور امسال در بوستان گفت وگو برگزار شد.
بخش‌های اصلی این نمایشگاه شامل موضوعات رسانه‌های برخط، نشر دیجیتال، بازی و انیمیشن، بین‌الملل و فن آوری و اطلاعات و همچنین بخش‌های جانبی آن شامل دیجیتال در آینه هنر، کارگاه‌‌ها و نشست ها، فرصت‌ها و تهدید ها، واقعیت افزوده و کودک و نوجوان بود.