kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۷
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۶

برف محور ارتباطی صدها روستا را مسدود کرد

بارش سنگین برف محور ارتباطی صدها روستای کشور را مسدود ساخت.

بارش سنگین برف محور ارتباطی صدها روستای کشور را مسدود ساخت.
به گزارش خبرنگار کیهان از بروجرد ارتفاع برف که از جمعه شب در استان لرستان آغاز شد و تا صبح دیروز ادامه داشت. در سطح شهر بروجرد 15 و در ارتفاعات به 30 سانتی‌متر رسید و باعث تعطیلی مدارس ابتدایی و لغو امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی این شهر شد. همچنین راه ارتباطی 70 روستا را به بروجرد قطع کرد. پلیس راه استان لرستان اعلام کرد عبور خودروها از گردنه زالیان و ارتفاعات منتهی به بروجرد بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نیست. از سوی دیگر خبرنگار کیهان از کرمانشاه گزارش داد: به دلیل بارش برف و برودت هوا  مدارس شهرهای کرمانشاه، کنگاور، صحنه، بیستون، ماهی‌دشت، هرسین در نوبت صبح و عصر شنبه تعطیل شد. بر اساس همین گزارش، بیشتر محورهای ارتباطی شهرهای استان کرمانشاه باز است اما تردد در آنها به کندی انجام می‌شود.
فرماندار الیگودرز با اشاره به بارش سنگین برف در این شهرستان گفت: برف محورهای ارتباطی 120 روستای الیگودرز را مسدود ساخت. به گزارش ایرنا ولی‌الله رضوی افزود: بارش برف مشکلاتی را در تردد مردم ایجاد کرد و مدارس ابتدایی نوبت صبح الیگودرز تعطیل شد. گفتنی است ارتفاع برف در ارتفاعات الیگودرز به 80  و در شهر  18 سانتی‌متر رسید. در همین حال مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه از امدادرسانی به 47 خودروی گرفتار در برف محورهای ارتباطی این استان خبر داد و گفت: در این مدت به سه مورد تصادف در محورهای ارتباطی بیستون، ثلاث باباجانی و دالاهو امدادرسانی شد و 6 مجروح این تصادفات به مراکز درمانی منتقل شدند.
مدیر روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های کردستان گفت: با توجه به آغاز بارش برف از شامگاه جمعه و وجود مه و به دلیل محدودیت دید، پرواز تهران - سنندج که قرار بود ساعت 10 و 50 دقیقه صبح انجام شود، لغو شد.
وی افزود: از ساعات اولیه صبح دیروز باند پرواز فرودگاه سنندج برای فرود هواپیما کاملا آماده شد اما به دلیل شرایط نامساعد جوی این پرواز لغو شد.
مدیر راه اداره کل راه و شهرسازی کردستان نیز به خبرنگار فارس گفت: بارش سنگین برف سبب مسدود شدن راه ارتباطی 130 روستای این استان با شهرها شده است. محمد راشد مدرس کرجی افزود: کامیاران، بانه، دیواندره و سقز بیشترین راه‌های مسدود شده روستایی را به خود اختصاص داده و تلاش برای بازگشایی این راه‌ها با جدیت در حال انجام است.
فرماندار دلفان نیز از مسدود شدن راه ارتباطی 440 روستای این شهرستان خبر داد و گفت: در این شهر بیش از 30 سانتی‌متر برف باریده است و به دلیل کمبود تجهیزات راهداری ماموران در محورهای اصلی دلفان مستقرند و عملیات بازگشایی این محور را انجام می‌دهند. از سوی دیگر مسئول امداد و نجات شهرستان بردسیر گفت: نیروهای امدادی پس از 4 روز تلاش موفق شدند 7 کارگر معدن که در کوه چهل تن این شهرستان گرفتار برف شده بودند را  نجات دهند. به گفته نجات‌یافتگان، اگر حداقل امکانات موجود در معدن نبود، شاید زنده نمی‌ماندند.