kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۳۲
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲

سرقت 5 میلیارد تومانی طلا و جواهر از یک خانواده ثروتمند

زوج جوانی که به‌عنوان مستخدم به خانه شهروندان در شمال شهر رفته و اقدام به سرقت مسلحانه می‌کردند در آخرین سرقت خود در یک برج مسکونی دستگیر شدند.


سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده معاون مبارزه  با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره جزئیات دستگیری این زوج در پی تماس یکی از اهالی این برج گفت: خانمی به نام «فریده» به‌عنوان مستخدم روزانه از طرف یک شرکت خدماتی در منزل این فرد کار می‌کرد، اما وی در روز حادثه با تهدید اسلحه کمری همسرش را در یکی از اتاق‌های خانه حبس و پس از سرقت طلا، جواهرات و وجوه نقد متواری شده است.
به گفته مالباخته فریده در روز 19 شهریور با اصرار از من اجازه گرفت تا شب را در منزل ما بمانند. ساعت 8 صبح فردای آن روز به محل کارم رفتم و نامبرده به همراه همسرم طبق روال هر روز در خانه تنها ماند.
وی افزود: آن روز عروسم دو بار با من تماس گرفت و گفت: همسرم پاسخگوی تلفن و زنگ آپارتمان نیست و صدای ضعیف ناله نیز از داخل آپارتمان به گوش می‌رسد.
مالباخته تاکید کرد: وقتی به خانه رسیدم به اتفاق سرایدار و عروسم داخل آپارتمان شدیم و همسرم را در حالی در داخل یکی از اتاق‌ها با دست و پای بسته پیدا کردیم که خدمتکار یاد شده بیشتر جواهرات همسرم را به ارزش تقریبی 5 میلیارد تومان شامل انواع گردنبند، انگشتر، برلیان، یاقوت و ... به همراه چند میلیون تومان وجه نقد به سرقت برده بود.
سرهنگ حاجی‌زاده گفت: با انجام اقدامات پلیسی و بهره‌گیری از سیستم جامع پلیس، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت دقیق متهمه به نام «فریده.س» (48 ساله) و همسرش به نام «جواد. ن» (‌45 ساله) شدند. بررسی‌های پلیس نشان داد که همسر متهمه یکی از مجرمین سابقه‌دار در زمینه مواد مخدر، خرید اموال مسروقه، جعل و سرقت اماکن است که بنابر تحقیقات به عمل آمده، آخرین بار نیز به خاطر اعتیاد به مواد مخدر از یک شرکت خصوصی در شهرک ولیعصر اخراج شده است.
بنابراین گزارش سرانجام مخفیگاه متهمه و همسرش در «شهرک آزادی» شناسایی و در ساعت 16 روز 3 مهر هر دو نفر آنها دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهشان مقادیری از طلا و جواهرات مسروقه نیز کشف شد.
جواد.ن نیز در اعترافات خود صراحتاً به خرید سلاح از مناطق مرزی کشور و همچنین فروش مقادیری از طلا و جواهرات به دو خریدار طلا و جواهرات مسروقه اعتراف کرد که با شناسایی دو مالخر، این دو نفر نیز دستگیر و مقادیر دیگری از طلا و جواهرات مسروقه از آنها کشف شد.