kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۱۰
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲

هزینه 10 میلیارد دلاری ائتلاف ضد داعش برای مردم آمریکا

حملات ائتلافی که آمریکایی‌ها به بهانه مقابله با داعش ساخته‌اند، برای واشنگتن سالانه بیش از 10 میلیارد دلار هزینه تراشیده است.


شبکه العالم در گزارشی اعلام کرد که با در نظر گرفتن حملات ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی ضد گروه تروریستی داعش در سوریه، هزینه استفاده از تجهیزات پیشرفته و استقرار یگان نظامی آمریکایی - هر چند به صورت محدود - در عراق ممکن است به بیش از ده میلیارد دلار در سال برسد.
به نوشته خبرگزاری فرانسه، واشنگتن در شب اول حملات هوایی به مواضع گروه داعش در سوریه، از 47 موشک تاماهوک و چندین فروند جنگنده اف-22 استفاده کرد. هزینه هر موشک تاماهوک حدود 1/5 میلیون دلار و هزینه هر ساعت پرواز هواپیماهای اف-22 حدود 68 هزار دلار برآورد شده است. این هزینه بالا یکی از دلایل مهمی است که مردم آمریکا با هرگونه حمله و لشکرکشی ارتش این کشور  به نقاط مختلف جهان مخالف هستند.
فریب مردم آمریکا
یک افسر سابق سازمان «سیا» گفت، کاخ سفید در جنگ با «داعش» مردم آمریکا را فریب داد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، «مایکل شوبر» که قبلا فرماندهی واحد پیگیری «اسامه بن لادن» رهبر شبکه «القاعده» را هم برعهده داشت، به شبکه «سی‌ان‌ان» گفت، دولت «باراک اوباما» با اعلام اینکه هدف واقعی جنگ با تروریست‌های داعش، نابودی این گروه است، مردم آمریکا را فریب داد.وی افزود، هدف اصلی واشنگتن از این جنگ نابودی داعش نیست، بلکه حضور در منطقه خاورمیانه است.شوبر افزود: اوباما فعلا قصد ندارد داعش را شکست دهد و حملات هوایی نیز نمی‌تواند موثر واقع شود.