kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۰۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰

چهار سوی پنج قاره


بحران در ارتش آلمان
مشکلات تجهیزاتی در ارتش آلمان ظاهرا به اندازه‌ای بزرگ است که ارتش این کشور نمی‌تواند همه تعهدات و وعده‌های نظامی خود به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را برآورده کند.
وزیر دفاع آلمان هم در برابر نشریه بیلد به این مسئله اعتراف کرده است.
«اورزولا فون در لاین» در گفت‌وگو با نشریه بیلد آلمان اعتراف کرد که برلین نمی‌تواند به همه تعهدات نظامی خود به ناتو پایبند بوده و آنها را برآورده کند.
ضیافت سران عرب با لیونی
تعدادی از سران عرب در نیویورک هفته گذشته با تزیپی لیونی وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی دیدار داشته‌اند. بر اساس این گزارش، در این دیدار وزرای خارجه کویت، امارات، مصر و مقاماتی از عربستان و دبیرکل اتحادیه عرب حضور داشته‌اند. این ضیافت شام پشت درهای بسته برگزار شده و بنا بر ادعای این سایت صهیونیستی، برخی دولت‌هایی که روابط دیپلماتیک با اسرائیل ندارند نیز در این دیدار حضور داشته‌اند. محور بررسی‌های این دیدار مسائل مناطق مختلف به ویژه مبارزه با تروریسم و ارتباطات اسرائيلی‌ها با تشکیلات خودگردان فلسطینی بوده است.
مبارک در بیمارستان می‌ماند
«فرید الدیب» وکیل حسنی مبارک طی اظهاراتی پس از برگزاری جلسه محاکمه مبارک گفت: مبارک خواه‌ تبرئه یا محکوم شود در بیمارستان نظامی المعادی باقی خواهد ماند زیرا وضعیت جسمانی وی اجازه ترخیص وی را نمی‌دهد.
الدیب همچنین اظهار داشت که مبارک تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد و با هیچ‌کس صحبتی نکرده است و هیچ‌کس جز هیئت دادگاه نمی‌داند که حکم دادگاه چه خواهد بود.
موافقت النصره با مبادله ا‌سرا
هیئت علمای مسلمین لبنان که به عنوان میانجیگر در ماجرای تلاش برای آزادی نظامیان لبنانی به گروگان گرفته شده توسط گروه تروریستی جبهه النصره نقش دارد دیروز از موافقت این جبهه با قبول آزادی و مبادله گروگان‌های نظامی لبنانی در قبال مبادله و آزادی آنها با اعضای به اسارت درآمده از سوی ارتش لبنان در عرسال خبر داده است.
نواز شریف امروز محاکمه می‌شود
دادگاه عالی پاکستان اعلام کرد: اولین جلسه دادگاه «نوازشریف» نخست‌وزیر پاکستان مبنی بر شکایت «عمران خان» رهبر حزب تحریک انصاف علیه وی در خصوص مداخله نظامی ارتش در بحران سیاسی این کشور امروز (دوشنبه) برگزار می‌شود.
قرار است جلسه بررسی صلاحیت نواز‌شریف به عنوان نخست‌وزیر پاکستان با حضور «ناصرالملک» رئیس‌کل دادگستری این کشور برگزار شود.