kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۲
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۳

گودبرداری‌های پرخطر متوقف می‌شود

معاون سازمان نظام مهندسی معاون فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت:‌ دستور توقف گودبرداری‌های پرخطر در تهران داده شده است.
معاون سازمان نظام مهندسی معاون فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت:‌ دستور توقف گودبرداری‌های پرخطر در تهران داده شده است.
رضا حیدریون در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که 99 گود پرخطر در تهران شناسایی شده افزود: میزان حوادث گودبرداری در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است.
وی اظهار کرد: ادامه روند کاهشی میزان گودبرداری‌های پرخطر نیازمند همکاری بیشتر سازمان‌های مرتبط است.
وی افزود: در صورتی که شهرداری تهران همکاری خود با سازمان نظام مهندسی ساختمان را افزایش دهد میزان گودبرداری‌های پرخطر نیز کاهش می‌یابد چرا که ایجاد حوادث گودبرداری مخاطرات اجتماعی در پی ‌دارد.
به گفته حیدریون، نظارت بر امور گودبرداری تنها وظیفه سازمان نظام مهندسی ساختمان نیست و سازمان نمی‌تواند به سازندگان دستور دهد، اما شهرداری به دلیل وجود رابطه مستقیم با ملک و سازنده می‌تواند بر حضور سازنده ذی‌صلاح تاکید کند.
معاون فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی تمام انرژی خود را بر نظارت بر امر گودبرداری‌ها گذاشته و امیدواریم شهرداری نیز با همکاری بیشتر به کمک سازمان آید چرا که ایمن‌سازی ساختمان‌ها به نفع مردم است.
حیدریون افزود: اگر بخواهیم آمار حوادث را به سمت صفر ببریم باید اجزای مختلف حلقه ساخت‌و ساز خانه همچون شهرداری‌ها، وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان با یکدیگر هماهنگ شوند تا حضور مهندسان مجری در پروژه‌های ساختمانی اجباری شود.