kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۰۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹
رئیس پلیس آگاهی خبر داد

انهدام بزرگ‌ترین شبکه قاچاق خودروهای میلیاردی

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری باند بزرگی خبر داد که با 25 عضو اقدام به قاچاق خودروهای میلیاردی و جعل اسناد مالکیتی می‌کردند.


سرهنگ عباسعلی محمدیان ضمن توصیه به شهروندان مبنی بر خرید و فروش خودروها در مراکز مجاز گفت: باند متلاشی شده بزرگترین شبکه قاچاق خودروهای لوکس و جعل اسناد مالکیتی بود که 25 نفر از افراد حرفه‌ای پس از خرید خودروهای لوکس چند صد میلیونی در یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس اقدام به قاچاق این خودروها به کشورمان می‌کردند.
قاچاقچیان خودروها را با لنج‌های کوچک وارد کشور می‌کردند و در محل امنی در شهرهای جنوبی نگهداری می‌کردند.
رئیس پلیس آگاهی پایتخت افزود: در همین حین همدستان دیگر این شبکه در شهر تهران خودروهای لوکس مشابه خودروهای وارد شده را شناسایی می‌کردند و با ثبت پلاک این خودروها، به همدستان جاعل خود در یکی از استان‌های شرقی کشور سفارش ساخت پلاک جعلی مشابه را می‌دانند و پس از انتقال پلاک‌های مجعول به شهرهای جنوبی، آنها را بر روی خودروهای وارد شده قاچاق نصب کرده و آنها را به تهران منتقل می‌کردند.
سرهنگ محمدیان با اشاره به تعداد دستگیرشدگان این باند افزود: اعضای این باند که 6 ماه اقدام به قاچاق و جعل اسناد مالکیتی خودرو می‌کردند، ظرف مدت یک ماه کار شبانه‌روزی شناسایی شده و 25 عضو اصلی آن دستگیر شدند.
وی در تشریح اقدامات دیگر این باند گفت: اعضای این باند با جعل مدارک خرید این خودروها از سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی، خودروهای مذکور را به مراکز شماره‌گذاری برده و با توجه به اسناد جعلی خرید، مراحل شماره‌گذاری قانونی را طی می‌کردند.
محمدیان افزود: پس از دستگیری این باند 27 خودروی لوکس میلیاردی توقیف شد، ولی تحقیقات تکمیلی برای شناسایی ابعاد دیگر مجرمانه اعضای این باند و شناسایی دیگر خودروهای فروخته شده با این روش همچنان ادامه دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش هشدار دیگری به شهروندان داد و با اشاره به شیوه جدید دیگری که کلاهبرداران از آن استفاده می‌کنند، گفت: متاسفانه اخیرا مجددا شیوه خرید خودرو از طریق آگهی روزنامه و ارائه چک‌های بانکی و تضمینی توسط کلاهبرداران شایع شده است که معمولا کلاهبرداران با استفاده از این شگرد به صورت قولنامه‌ای اقدام به خرید خودرو می‌کنند.