kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۰۸
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹

تشویقی از جنس مرگ برای خانم‌های ایرانی!

یک پژوهشگر علوم ورزشی، نسبت به تشویق بانوان ایرانی در سالن‌های زیبایی به مصرف شیشه برای کاهش وزن هشدار داد.


اکبر خزایی در خصوص سوءاستفاده افراد سودجو در برخی از سالن‌های زیبایی بانوان و تجویز شیشه برای کاهش وزن و تناسب اندام خانم‌‌ها اظهار‌ داشت: در برخی از این سالن‌‌ها افراد سودجو برای سوء‌استفاده‌های مالی از خانم‌‌ها جهت کاهش وزن، آنها را به مصرف شیشه تشویق می‌کنند.
مربی بین‌المللی و داور ایرانی فدراسیون جهانی  IFBB، افزود: شیشه از خطرناک‌ترین مواد مخدر به‌شمار می‌آید که به شدت به تمام سلول‌های بدن حمله‌ور می‌شود و آنها را اکسید می‌کند.
وی ادامه داد: حتی سلول‌های مغزی اعصاب نیز در اثر استفاده از این مواد آسیب می‌بینند، زیرا مشاهده می‌شود مصرف‌کنندگان در توهمات عجیب به سر برده و گاهی همسر و فرزند خود را به قتل می‌رسانند.
این پژوهشگر علمی ورزشی به تسنیم گفت: تنها راه علمی و منطقی کاهش وزن اصلاح تغذیه و انجام تمرینات ورزشی است، این افراد باید دریافت کالری روزانه خود را کاهش دهند و این کاهش کالری باید بیشتر متوجه چربی‌ها، قند، شکر و فرآورده‌های آن باشد و مصرف انواع میوه و سبزیجات، انواع گوشت سفید و غیر سرخ شده نیز جایگزین آن شود و طی روز آب فراوان نوشیده شود و طی هفته حداقل چهار جلسه 40 دقیقه‌ای نیز ورزش الزامی است.
خزایی خاطرنشان کرد: ذخیره چربی‌‌ها یک‌ماهه صورت نگرفته است که برخی یک ماهه می‌خواهند آن را از بین ببرند بلکه تدریجی بوده و سوزاندن آن هم صبر، پشتکار و زمان نیاز دارد، براین اساس کاهش وزن چربی در ماه حدود 3 کیلو‌گرم منطقی است.