kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۱۲۸
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
آیت‌الله مکارم شیرازی در درس خارج:

امروز دشمنان جرات حمله نظامی به ایران را ندارند

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم حراست از دستاوردهای دفاع مقدس، جایگاه و موقعیت ویژه منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران را خونبهای هزاران شهید دانست و گفت: امروز دشمنان جرات حمله نظامی به ایران را ندارند.


به گزارش خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید دیروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، تصریح کرد: هرچند ما خسارت‌هایی در جنگ متحمل شدیم، اما نیرومندترین ارتش و سپاه و بسیج خاورمیانه را به دست آوردیم و این یکی از دستاوردهای دفاع مقدس است.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تحسین دستاوردهای دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران، یادآورشد: نیروهای مسلح ما با ابداعات و اختراعات سبب شده‌اند که دیگر کسی جرات نمی‌کند بگوید گزینه نظامی روی میز است و دیگر خجالت می‌کشند و از آن دم نمی‌زنند.
 وی تصریح کرد: این‌ها در سوریه و عراق چه کردند، طبیعتا در برابر کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران که از همه جهت قوی‌تر است نمی‌توانند کاری از پیش ببرند و این نتیجه همان فداکاری‌های دوران دفاع مقدس است و کسی نمی‌تواند ما را تهدید به گزینه نظامی کند.
این مرجع تقلید با تاکید بر حراست از دستاوردهای دفاع مقدس گفت: امیدواریم همه خون‌های پاک شهدا را پاس بداریم، با وسایل، رسانه‌های آلوده، کارهای خلاف عفت و تقوا، چراغ سبز دادن به انواع آلودگی ها، خون‌های شهدا را از بین نبریم.
 حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله کمبود آب در کشور، گفت: این مسئله به بالاتر از بحران رسیده و اگر مردم صرفه‌جویی نکنند مشکل جدی ایجاد خواهد شد.
 وی اسراف و تبذیر در همه امور به ویژه مصرف آب را حرام شرعی دانست و اضافه کرد: متاسفانه وضعیت به گونه‌ای شده که برخی از مردم بدون توجه به این معضل آب را هدر می‌دهند.