kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۱۱۳
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰

برگزاری تمرین مشترک نیروی دریایی ایران و چین در آب‌های خلیج‌فارس

ناوگروه کشور چین پس از پهلوگیری و اقامت پنج روزه در بندرعباس که با بازدید از آخرین توانمندی‌های دفاعی نیروی دریایی جمهوری اسلامی همراه بود، دیروز در آب‌های خلیج‌فارس تمرین تاکتیکی عملیاتی مشترک با ناوهای کشورمان برگزار کردند.


به گزارش ایرنا، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به هنگام ترک این ناوگروه، هدف از برگزاری این تمرین مشترک را توسعه فنی و تکنیکی، بست، گسترش و تعاملات دریایی دو کشور، تمرین امداد و نجات دریایی، مقابله با حوادث و سوانح دریایی و کسب آمادگی لازم در این زمینه برشمرد.
امیر دریادار حسین‌آزاد یادآور شد: پیام تمرین  مشترک دو کشور ایران و چین، صلح و ثبات و آرامش در پرتو همکاری‌های دوجانبه و یا چند جانبه بین‌المللی است.
وی اظهار داشت: دریانوردان نیروی دریایی چین با تلاش سفیر و وابسته نظامی این کشور در ایران، در استان هرمزگان حضور پیدا کردند.ناوگروه کشور چین شامل دو یگان نظامی هستند که از روز شنبه 29 شهریورماه گذشته در منطقه یکم نیروی دریایی ایران در بندرعباس پهلو گرفتند.
امیر دریادار آزاد یادآور شد: تعاملات و روابط ایران و چین ریشه تاریخی عمیقی دارد و حضور این ناوگروه در ایران بیانگر وجود لایه‌های ارتباطی دو کشور در زمینه‌های نظامی و اقتصادی است.دریادار شین هوانگ فرمانده ناوگروه نیروی دریایی چین گفت: ناو گروه نیروی دریایی چین پس از پایان ماموریت خود در حفاظت از کشتی‌های تجاری و مقابله با دزدان دریایی با هدف تحکیم دوستی میان دو ملت و نیروی دریایی ایران و چین در بندرعباس پهلو گرفت.ناو گروه کشور چین پس از پایان تمرین مشترک با نیروی دریایی ایران، آب‌های خلیج‌فارس را ترک کرد.