kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۸۸
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵
با امضای تفاهم‌نامه همکاری صورت می‌گیرد

مقابله مشترک سپاه و سازمان بنادر با آلودگی‌های نفتی دریایی

تفاهم‌نامه همکاری‌های جست‌وجو و نجات و مقابله با آلودگی‌های نفتی در دریا بین سازمان بنادر و دریانوردی و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به امضا رسید.


به گزارش ایرنا، این تفاهم‌نامه را محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امضا کردند.
در این تفاهم‌نامه دو نهاد مهم دریایی کشور موافقت کردند از این پس به همکاری‌های خود در زمینه مقابله با آلودگی دریایی و حفظ محیط زیست و انجام عملیات امداد و نجات در دریا با یکدیگر همکاری کنند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از امضای این تفاهم‌نامه گفت: امروز با امضای این تفاهم‌نامه فرصت مناسبی بین دو نهاد دریایی به وجود آمده تا بتوانند از این پس به صورت سازمان یافته به وظایف حاکمیتی خود در خلیج‌فارس و تنگه هرمز عمل بکنند.
فدوی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون در خلیج‌فارس و تنگه هرمز از اقتدار کامل برخوردار است و تلاش می‌کنیم همواره در خلیج فارس امنیت کامل برقرار شود تا تمام کشورهای منطقه بتوانند از این امنیت بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به صادرات نفت در خلیج فارس به کشورهای جهان یادآور شد: در پایان جنگ تحمیلی روزانه 9 میلیون بشکه نفت از خلیج فارس و تنگه هرمز به کشورهای جهان صادر می‌شد اما هم‌اکنون این میزان به 20 میلیون بشکه نفت افزایش یافته است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در سال 2020 میزان صادرات نفت از خلیج فارس به کشورهای جهان روزانه به 40 میلیون بشکه نفت افزایش یابد ضمن اینکه سهم زیادی از گاز جهان نیز از این منطقه تامین خواهد شد.
فدوی تاکید کرد: با این حال برخی از کشورهای مستکبر جهان به دنبال تسلط بر خلیج فارس هستند اما جمهوری اسلامی ایران و تمام کشورهای منطقه به منظور اجرای عدالت در این منطقه از توانمندی‌های لازم برای استقرار امنیت در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز برخوردارند.