kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۷۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

مجلس اجازه اجرای بخشنامه کاهش حقوق بازنشستگی را نمی‌دهد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام اخیر دولت مبنی بر کاهش حقوق بازنشستگی کارکنان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هیچگونه مبنای قانونی ندارد و کمیسیون اجتماعی اجازه اجرای این بخشنامه را نمی‌دهد.


محمداسماعیل سعیدی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در این زمینه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی وارد عمل شده و اجازه عملی شدن این بخشنامه را به دولت و سازمان تامین اجتماعی نخواهد داد.
وی بیان کرد: نمایندگان مجلس تمام تلاش خود را می‌کنند تا ضمن جلوگیری از اجرای بخشنامه اخیر دولت به سازمان تامین اجتماعی، در صورت امکان راهکار‌هایی را برای افزایش حقوق بازنشستگان در سال‌های آینده ارائه دهند.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز که بازنشستگان از شرایط حداقلی برخوردار هستند، اینکه دولت بیاید و حقوق کم آنان را نیز کاهش دهد، ظلم مضاعف در حق این افراد است.
اخیرا بخشنامه کاهش حقوق بازنشستگی 600 هزار کارمند دولت زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی با امضای محمود عسکری‌آزاد جانشین معاون نظارت و راهبردی رئيس‌جمهور اجرایی شده است. پیشتر سال 88 در دولت دهم این بخشنامه صادر شده بود که به دلیل مغایرت آن با قوانین و مقررات و مخالفت نمایندگان مجلس به علت تضییع حقوق کارکنان دولت باطل شده بود.