kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۳۱
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴

جوابیه جهاد دانشگاهی به یک خبر و توضیح کیهان(خبر ویژه)


در پی درج خبری تحت عنوان «آیا افراطی‌ها جهاد دانشگاهی را تسخیر می‌کنند؟!» در تاریخ 23/6/93، روابط عمومی جهاد دانشگاهی جوابیه‌ای ارسال و توضیحاتی بیان کرده است. در زیر، بخش‌هایی از جوابیه و سپس توضیحات تکمیلی کیهان تقدیم خوانندگان عزیز می‌گردد:
1- ادعای آن روزنامه مبنی بر فراخوانی و بازگشت افراد مشکل‌دار اخلاقی و اخراج شده به این نهاد افترا و کذب محض بوده که پیگیری آن از طریق مراجع قضایی انجام خواهد شد. فرد نامبرده در خبر، هیچ‌گاه عضو جهاد دانشگاهی نبوده و هیچگونه رابطه استخدامی با این نهاد نداشته و ندارد و ادعای اخراج و فراخوان مجدد وی از اساس موضوعیت نداشته و واقعیت ندارد. ضمن این که کتاب مورد اشاره نیز هیچ ارتباطی به جهاد دانشگاهی ندارد.
2- نامبرده از مترجمان حوزه محیط زیست کشور است که تاکنون آثار متعددی از ایشان توسط ناشرین مختلف پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت‌های مختلف به چاپ رسیده است. وی بارها از سوی سازمان‌ها و نهادهای رسمی کشور مورد تقدیر قرار گرفته و آخرین بار در سال 1389 به‌عنوان نویسنده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران برگزیده و توسط رئيس‌جمهور وقت مورد تقدیر قرار گرفته است. البته این تقدیرها هیچگاه مورد اعتراض آن روزنامه واقع نشده است! اما اکنون جای بسی شگفتی است که نویسنده روزنامه کیهان با چه نیتی مطلبی بی‌اساس، مربوط به چند سال گذشته را مستمسک تهاجم خود به نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی قرار داده است.
توضیح کیهان
1- در خبر ویژه کیهان، به هیچ وجه بحثی از «رابطه استخدامی» ع. و با جهاد دانشگاهی نشده و اساساً استخدام فرد مذکور در جهاد دانشگاهی مطرح نبوده و نیست، بلکه در خبر ویژه مذکور ذکر شده است که ع.و فعالیت‌های خود را با جهاد دانشگاهی مشهد از سرگرفته است.
2- درباره عضویت ع.و در جهاد دانشگاهی، صرف‌نظر از این که تعریف تنظیم‌کنندگان جوابیه از «عضویت» در یک تشکیلات چه باشد، این توضیح برای استحضار خوانندگان عزیز ضروری است که ع.و حدود 11 سال عضو یکی از مهمترین ارکان جهاد دانشگاهی یعنی «شورای انتشارات جهاد دانشگاهی» یعنی عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در این حوزه بوده و این سازمان تاکنون حدود سی عنوان کتاب از فرد مذکور منتشر کرده است! با وجود این همه ارتباط وسیع جهاد دانشگاهی مشهد با ع.و آیا می‌توان مدعی بود که وی عضو جهاد دانشگاهی نیست و هیچ ارتباطی با این نهاد ندارد؟!
3- در خصوص مترجم بودن ع.و  و تقدیر از کتاب وی، ذکر این نکته ضروری است که اخذ جایزه برای یک کتاب، دلیلی برای چشم‌پوشی از انحرافات فکری افراد نمی‌شود، آن هم کتابی که مترجم در پیشگفتار آن انحرافات عمیق فکری خود را مکتوب کرده و به صراحت گفته است:‌«دیگر چه بخواهیم چه نه، انسان اکنون آن مرغ باغ ملکوت نیست، او یک گونه است در میان دیگران»!
ای کاش جهاد دانشگاهی به جای مطرح کردن کتابی به عنوان کتاب سال از وی، محتوای این کتاب و دیگر آثار او را مورد بررسی و حتی در صورت امکان تمجید قرار می‌داد. به‌عنوان نمونه، ع.و در یکی دیگر از کتب منتشره‌اش بر اخلاق و حیا و احکام اولیه اسلام این‌گونه تاخته است:‌«باکره بودن کسر شأن و شاخصی از ناتوانی جنسی محسوب می‌شود»!
در پایان ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که پس از خبر ویژه کیهان، نام کتاب بدون مجوز، مستجهن و الحادی ع. و از لیست افتخارات(!) وی در سایت جهاد دانشگاهی حذف گردید که این امر بیانگر پی بردن آن سازمان به اشتباه فاحش خود درباره این فرد و آثارش می‌باشد.