kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۲۵
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴
«بیسیم چی» به بازار هنر آمد

تقدیر مادر شهید شهبازی از حامد زمانی(اخبار ادبی و هنری)

مراسم رونمایی از آلبوم «بیسیم‌چی» دیروز با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا و هنرمندان در سازمان اوج رونمایی شد.


به گزارش خبرنگار کیهان، در این مراسم که با استقبال خوب جوانان علاقه‌مند به موسیقی حماسی و سرودهای انقلابی روبرو شده بود، آلبوم «بیسیم چی» رونمایی شد. این آلبوم شامل مجموعه ترانه‌هایی از هنرمندان نسل جوان موسیقی انقلابی است که توسط موسسه دلصدا تولید شده است. در مراسم معرفی این أثر، هر یک از خواننده‌های ترانه‌های این آلبوم، آثار خود را به صورت زنده اجرا کردند. حامد زمانی، پیمان بیات، علی اکبر قلیچ، سید حمزه موسوی و حسین سلیمی خواننده‌های مجموعه ترانه‌های آلبوم «بیسیم چی» بودند که بخش‌هایی از این أثر را اجرا کردند.  در این مراسم همچنین از خانواده‌های شهید شهبازی، شهید تهرانی و شهید صبوری تجلیل شد.
مادر شهید شهبازی در این برنامه با اهدای هدایایی به تقدیر از «حامد زمانی» خواننده جوان سرودهای انقلابی پرداخت و  گفت: روزی که بعد از 31 سال انتظار، پیکر پسرم را آوردند، ترانه «بهارم» حامد زمانی را شنیدم که این قطعه را می‌خواند و واقعا من را تحت تاثر قرار داد. از‌‌ همان روز حس کردم او نیز مانند فرزند شهیدم است که بسیار دوستش دارم. از این جهت یک گردن بند مروارید و یک شال برای همسر وی و یک شلوار را به او تقدیم می‌کنم که هدایای ناقابلی هستند. حامد زمانی هم گفت: طی بررسی‌های مختصری که در موسسه فرهنگی هنری دلصدا داشتیم به این نتیجه رسیدیم که هنر انقلاب اسلامی و اصولا آهنگ‌هایی که تاکنون در این زمینه شنیده‌ایم اغلب به دور از نقد و به نوعی در فضای گل و بلبلی تولید شده و بسیاری از این آثار واقعیت‌های موجود را نمی‌گوید. بنابراین تلاش کردیم به سهم خود با زبان شعر و موسیقی به فضای نقدی که به آن اشاره کردم دست پیدا کنیم.
زمانی که مدیریت موسسه دلصدا را برعهده دارد افزود: نیت اولی که بر اساس آن این موسسه را تشکیل دادیم تربیت و شناسایی هنرمندان انقلابی برای موسیقی بود که در این چند روز به ما این انگیزه را داد تا براساس آنچه به عنوان هدف در نظر داریم پیرامون دفاع مقدس تولید کنیم.