kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۸۸۴
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
چینی‌‌ها با لابی مدال طلای ما را پس گرفتند

درخشش بانوان تیرانداز ایران در بازی‌های آسیایی

با درخشش بانوان ورزشکار ایران، کاروان ورزشی ایران در پایان روز چهارم بازی‌های آسیایی، صاحب یک مدال طلا و دو نقره شدند.

سرویس ورزشی-

به گزارش خبرنگار اعزامی کیهان از اینچئون، روز چهارم هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی، روز درخشش بانوان ورزشکار ایرانی بود. ابتدا تیم تفنگ بادی 10 متر زنان (نجمه خدمتی، الهه احمدی و نرجس امام قلی نژاد) صبح دیروز در رقابتهای تیمی این رشته شرکت کرد و به مدال نقره تیمی رسید. در انفرادی این ماده نیز نجمه خدمتی با کسب 2/472 امتیاز به عنوان چهارم رسید و نرجس امام‌قلی نژاد با کسب 3/416 امتیاز ششم شد و هر دو به فینال رسیدند اما الهه احمدی نتوانست راهی فینال شود. تیراندازان چین،‌ (سه نماینده)، هند، ایران (دو نماینده)،‌ کره جنوبی و سنگاپور راهی فینال شدند.  اما در فینال رقابت‌های انفرادی  خدمتی با پیروزی در مسابقه نهایی به مدال طلا رسید و امام قلی نژاد صاحب مدال نقره شد. تیرانداز چینی در این ماده برنز گرفت. خدمتی به امتیاز 9/207 رسید و امام قلی نژاد 6/206 امتیاز گرفت.
نخستین حضور، اولین طلا
نجمه خدمتی پس از کسب مدال طلای تفنگ بادی 10 متر زنان در نشست خبری، گفت: حریف چینی ما خیلی قوی بود و من فکر نمی‌کردم که در انفرادی طلا بگیرم. پیش‌بینی ما کسب طلا در رقابت‌های تیمی بود.او گفت: من 18 ساله هستم و تا پیش از این بازی‌‌ها فقط در رده جوانان حضور داشتم.خدمتی گفت: بعد از این که رقابت به لحظات آخر رسید، فقط خوشحال بودم که سرود ایران خوانده شود.او که برای اولین بار در بازی‌های آسیایی شرکت کرده است، در پاسخ به این پرسش که چه احساسی داری که اولین مدال طلای کاروان ایران را کسب کردی، گفت: نمی‌دانم چه بگویم. نرجس امامقلی نژاد که مدال نقره این رشته را به دست آورد، گفت: ما پیش‌بینی کسب مدال طلای تیمی را می‌کردیم. از این که دو ایرانی به فینال رسیده بودند سورپرایز شدیم به همین خاطر دو تیر آخر را با هیجان زدم.
چینی‌‌ها طلای ایران را به نام خود کردند!
در رقابت‌های تیمی تفنگ بادی 10 متر زنان، اتفاق عجیبی رخ داد و متاسفانه با اعمال نفوذ چینی‌‌ها مدال طلای ایران تبدیل به نقره شد. ماجرا از این قرار بود که در جریان برگزاری رقابت‌ها،  داور ورزشکار چینی را اخراج کرد، به همین دلیل مدال طلا به ایران اختصاص پیدا کرد، اما چینی‌‌ها به رای داور اعتراض کردند. هیئت استیناف که بالاترین مرجع است تشکیل جلسه داد و از آنجا که رئیس آن یک چینی است، رای داور را باطل اعلام کرد و تیرانداز چینی به رقابت‌‌ها برگردانده شد. به همین دلیل با نفوذ چینی‌‌ها مدال طلا از ایران گرفته شد و رئیس هیئت استیناف به مدیران تیم ایران اعلام کرد به فدراسیون جهانی اعتراض کنند!
واکنش دبیر کمیته ملی المپیک
همین اتفاق واکنش شهنازی دبیر کمیته ملی المپیک را به دنبال داشت تا جایی که او گفت: از دید ما مدال نقره بانوان تیرانداز (در رشته تیمی) هم طلا بود، اما مهم نیست که چه اتفاقاتی شکل گرفت، چرا که مدال نقره هم ارزشمند است. قطعا این مدال‌های طلا و نقره در عملکرد کاروان ایران در روزهای آتی تاثیرگذار خواهد بود.
بانوان نشان دادند حجاب محدودیت نیست
رباب شهریان معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان  پس از کسب دو مدال طلا و نقره توسط بانوان ورزشکار در بازی‌های آسیایی اینچئون، گفت: خیلی خوشحالم که اولین کاروان مدال‌‌ها توسط بانوان در بازی‌های آسیایی اینچئون به دست آمد. به عنوان یک زن به توانایی‌های بانوان ایمان دارم و اگر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند و حمایت شوند می‌توانند در همه رشته‌‌ها موفق باشند. او گفت: این که یک مسلمان و ورزشکار ایرانی پرچم ما را در کره جنوبی به اهتزاز در آورد ارزشمند است. بانوان ما در رشته‌های کاراته، ووشو، تکواندو و دوومیدانی شانس مدال طلا هستند. شهریان در پایان گفت: بانوان ما نشان دادند که برای آن‌ها حجاب، محدودیت نیست و یک ارزش است و با حجاب هم می‌توانند مدال بگیرند.