kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۸۸۰
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳

خبرهای کوتاه از هفدهمین دوره بازی های آسیایی - اینچئون

3 مدال سهم کاروان ورزشی ایران


3 مدال سهم کاروان ورزشی ایران
کاروان ایران در چهارمین روز بازی‌های آسیایی موفق به کسب یک مدال طلا و دو نقره شد. نتایج کامل ورزشکاران ایرانی در چهارمین روز بازی‌های آسیایی در ادامه می‌آید:
تیراندازی: مرحله فینال تیراندازی تفنگ بادی بانوان با حضور 8 تیرانداز برتر برگزار شد که نجمه خدمتی با امتیاز  9/207 و نرجس امام قلی‌نژاد با امتیاز 6/206 نمایندگان کشورمان به ترتیب به مدال طلا و نقره رسیدند. تیم ایران در تفنگ بادی 10 متر مدال نقره را کسب کرد تا روز شوم با کسب سه مدال برای ایران آغاز شود. تیم بانوان تپانچه 25 متر ایران متشکل از الهام هریجانی، مریم سلطانی و سارینا قرابتی در بخش تیمی با 846 امتیاز در رده دهم قرار گرفت. در این رقابت تیم کره جنوبی در رتبه نخست ایستاد.
شنا: جمال چاووشی‌فر امروز (دیروز) در ماده 50 متر کرال با ثبت رکورد زمان 26 ثانیه و 77 صدم ثانیه در گروه خود چهارم و در مجموع چهاردهم شد و از صعود به فینال بازماند. با این وجود وی همانند روز گذشته رکورد ملی کشورمان که پیش از این هم در اختیار خودش بود را ارتقا داد. رکورد قبلی چاووشی‌فر 27 ثانیه و 10 صدم ثانیه بود.
قایقرانی:در رقابت‌های شانس مجدد روئینگ سبک وزن عاقل حبیبیان امروز(دیروز)  به رقابت پرداخت و موفق شد به فینال راه پیدا کند. فینال این مسابقات چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد. تیم روئینگ 4 نفره ایران در هر دو بخش مردان و زنان توانست در مرحله رپه شارژ یا شانس مجدد جواز حضور در مرحله فینال را کسب کند. تیم روئینگ بانوان ایران متشکل از حمیرا برزگر، نازنین ملائی، مهسا جوار و سولماز عباسی‌زاد و تیم روئینگ مردان شامل سیاوش سعیدی، خشایار عباس آبادی، مسعود فتحی و صابر نادری بود. فینال این رقابت‌‌ها چهارشنبه برگزار می‌شود.
هندبال: تیم ایران در دومین دیدار مرحله گروهی مسابقات هندبال بازی‌های آسیایی با برتری 29 بر 25 مقابل کویت در صدر گروه B قرار گرفت و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.
ووشو (تالو): حمیده برخور تالوکار بانوان ووشوی کشورمان در فرم تایچی‌ جین از میان 13 تالوکار به عنوان دهم دست پیدا کرد. برخور در این فرم در شرایطی با نمره 33/8 به کار خود پایان داد که نماینده چین با نمره 75/9 در صدر جدول رده بندی قرار گرفت. او امروز عصر نیز در فرم تایچی چوان مبارزه می‌کند. وی در فرم تایچی‌ چوان بین 13 تالوکار به عنوان دهم دست پیدا کرد. برخور در این فرم با نمره 9/13 به کار خود پایان داد. فرشاد عربی ملی‌پوش پرامید کشورمان در فرم نانچوان نیز صبح امروز به میدان رفت و در پایان امتیاز 53/9 را از داوران گرفت و در بین 16 نفر هشتم شد. عربی در فرم نانگون با کسب امتیاز 9/63 هم‌رده با شرکت کننده ویتنام و میانمار چهارم شد. در این رده دی وانگ چینی با امتیاز 9/78 در رده نخست ایستاد. 16 تالوکار در این فرم حضور داشتند.
دوچرخه‌سواری: در ادامه مسابقات دوچرخه سواری بازی‌های آسیایی و در ماده اومنیوم حذفی، حسین ناطقی از گردونه مسابقات حذف شد و شانس مدال را از دست داد. در این ماده چو هوسنگ از کره جنوبی اول و ناطقی در مجموع هفتم شد. محمد دانشور خرمی هم در پایان مسابقات دوچرخه سواری اسپرینت انفرادی و در تلاش برای کسب جایگاه نهم تا دوازدهم با زمان 10/959 در رده یازدهم قرار گرفت.
جودو: محمد جمالی مقابل حریف مغولستانی و شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز بازماند و پنجم شد. جواد محجوب هم مقابل حریف کره‌ای قرار گرفت و در نهایت شکست خورد تا دستش از مدال برنز این بازی‌‌ها کوتاه بماند. با شکست محجوب، کلکسیون ناکامی کاروان جودوی کشورمان در بازی‌های آسیایی کامل شد تا این رشته بدون کسب مدال در اوزران انفرادی به کارش در این رقابت‌‌ها خاتمه دهد.
وزنه‌برداری: مسابقات وزنه‌برداری دسته 69 کیلوگرم بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون دیروز (دوشنبه) آغاز شد و پس از انجام حرکات یک ضرب نوبت به حرکات دو ضرب رسید تا وزنه‌برداران این دسته از جمله جابر بهروزی نماینده کشورمان به روی تخته بروند.وزنه‌بردار دسته 69 کیلوگرم کشورمان که در حرکت یک ضرب فقط موفق شد وزنه 144 کیلوگرمی را بالای سر ببرد و موفق به مهار وزنه 149 کیلوگرمی نشد، در حرکت دوضرب ابتدا وزنه 176 کیلوگرمی را انتخاب کرد و نتوانست این وزنه را بالای سر ببرد و برای بار دوم وزنه 181 را انتخاب کرد. بهروزی در بار دوم هم موفق به مهار وزنه انتخابی‌اش نشد. بهروزی در بار سوم نیز موفق به مهار وزنه 181 کیلوگرم در حرکت دو ضرب نشد تا با این شرایط به کار خود در بازی‌های آسیایی پایان بدهد.
ووشو (ساندا): شهربانو منصوریان در مرحله یک چهارم نهایی با حریفی از کشور چین روبرو شد و شکست 2 بر صفر مقابل او از راهیابی به مرحله نیمه نهایی باز ماند.الهه منصوریان در مرحله یک چهارم نهایی وزن 52- کیلوگرم به مصاف جهارانا گورونگ نپالی رفت و با برتری 2 بر صفر مقابل این حریف راهی مرحله نیمه نهایی شد.منصوریان امروز و در مرحله نیمه نهایی به مصاف حریفی از کشور میزبان (کره جنوبی) می‌رود.محسن محمد سیفی در مرحله یک چهارم نهایی وزن 65- کیلوگرم به مصاف سوبانبک بوژوئف قرقیزستانی رفت و با برتری 2 بر صفر مقابل این حریف راهی مرحله نیمه نهایی شد.سجاد عباسی در مرحله یک چهارم نهایی وزن 70- کیلوگرم به مصاف جومانیازوف رفت و با برتری مقابل وی راهی مرحله نیمه نهایی شد. حمیدرضا لادور در مرحله یک چهارم نهایی وزن 75- کیلوگرم به مصاف زاید محمد حسین از اردن رفت و با برتری مقابل حریف خود راهی مرحله نیمه نهایی شد تا جمع سانداکاران کشورمان در این مرحله کامل شود.با عملکرد قابل قبول جودوکاران، چهار مدال برنز کاروان ورزشی در این رشته قطعی شد.
انتقاد رضازاده و زارع از بهروزی
جابر بهروزی پس از حذف از مسابقات وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی در گفت‌وگویی با خبرنگار اعزامی کیهان به اینچئون، اظهار داشت: قبول دارم که خراب کردم. بدنم خالی کرده بود و پایم از جایش بلند نمی‌شد. باید قبول کنیم که در حرکت یکضرب بی تجربه هستم ولی نمی‌دانم که در حرکت دو ضرب چه اتفاقی رخ داد که از مسابقات حذف شدم. بهروزی پس از ترک صحنه رقابت‌‌ها از زارع پرسید که آیا برای دادن تست دوپینگ باید به اتاق تست برود که با پاسخ تند سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری مواجه شد. زارع در واکنش به پرسش بهروزی با لحن کنایه آمیزی گفت: خیلی موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ شده‌ای که حالا می‌خواهی در تست دوپینگ هم شرکت کنی؟! پس از زارع نیز رضازاده به انتقاد از بهروزی پرداخت و گفت: من می‌گویم بچه‌‌ها این همه زحمت می‌کشند و در زمان مسابقات باید آن وزنه‌ای را که کادر فنی انتخاب می‌کند را بالای سرش ببرد.واقعا حیف شد.آن‌ها 8 ماه در تمرین‌‌ها سختی می‌کشند و واقعا حیف است که به این راحتی از گردونه رقابت‌‌ها حذف شوند.
نقشه کره‌ای‌‌ها برای تمام اوزان تکواندو
حسن ذوالقدری مدیر سازمان تیم‌های ملی تکواندو گفت: ترکیب کره‌ای‌‌ها برای بازی‌های آسیایی نشان‌دهنده آن است که آن‌ها با تمام توان می‌آیند و برای تمام اوزان برنامه دارند. آن‌ها تیمی قدرتمند و باتجربه را برای این بازی‌‌ها آماده کرده‌اند و می‌آیند که از میزبانی استفاده کنند. مطمئنا رقابت سختی را با آن‌ها خواهیم داشت و امیدواریم ملی‌پوشان بدون هیچ استرس کار خودشان را انجام دهند.
درگیری شدید دو هندبالیست کویتی در بازی با ایران
دیدار تیمهای ملی هندبال ایران و کویت با حاشیه‌هایی همراه بود. در جریان نیمه نخست این بازی پس از اینکه تیم کویت چند امتیاز از ایران عقب افتاد، درگیری شدیدی بین دو تن از بازیکنان این تیم رخ داد.
تقدیر رئیس کمیته ملی المپیک از بانوان تیرانداز
رئیس کمیته ملی المپیک کسب سه مدال توسط بانوان تیرانداز را شاهکار دانست.کیومرث ‌هاشمی گفت: رئیس کمیته ملی المپیک کسب سه مدال توسط بانوان تیرانداز را شاهکار دانست.
سجادی: نباید در 5 روز اول انتظار مدال داشت
سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌‌ای وزارت ورزش و جوانان پس از کسب نخستین مدال کاروان ایران در تیراندازی بازیهای آسیایی گفت: انتظار داشتیم در تیراندازی مدال بگیریم، گفته بودم که برای کسب مدال نباید عجله کرد.وی گفت: نباید در 5 روز اول از کاروان ایران انتظار داشت.
ماجک: هدف هندبال حضور در جمع 4 تیم برتر است
ماجک،‌ سرمربی تیم ملی هندبال در نشست خبری پس از پیروزی ایران بر کویت گفت: پیروزی شیرینی برابر کویت به دست آوردیم.در مرحله بعد که هشت تیم برتر حضور دارند کار به مراتب سخت‌تر است، اما ما هدفمان حضور در چهار تیم است. بنابراین با تمام توان بازی می‌کنیم تا به آن برسیم.
5 هزار دلار جایزه نقدی مدال طلا پای سکو
شجاعی خزانه دار کمیته ملی المپیک گفت: جوایز پای سکوی کمیته ملی المپیک برای هر طلا 5 هزار دلار، نقره هزار دلار و برنز 500 دلار است و به ورزشکارانی که در رشته‌های تیمی مدال کسب کنند نیز نصف این جایزه داده می‌شود. همچنین به همه ورزشکارانی که وارد دهکده بازی‌‌ها شده‌اند نیز 1550 دلار داده‌ایم.
تست دوپینگ وزنه‌بردار و سه قایقران ایرانی
لطفعلی پورکاظمی، مسئول تیم پزشکی کاروان ایران گفت: در روز نخست از بهادر مولایی نمونه‌گیری تصادفی تست دوپینگ به عمل آمد. مسئولان کنترل دوپینگ بازی‌‌ها قصد داشتند از هر تیم ملی وزنه‌برداری یک نمونه تست دوپینگ بگیرند که در تیم ایران این قرعه به نام بهادر مولایی خورد. وی ادامه داد: همچنین از سه نفر از قایقرانان ایران (شجاعی، رهنما، شادی) تست دوپینگ به عمل آمد.
انتقاد افشارزاده از میزبانی کره جنوبی
بهرام افشارزاده مدیرعامل استقلال تهران که هم اکنون در اینچئون حضور دارد، درباره وضعیت میزبانی کره در بازی‌های آسیایی گفت: به لحاظ امکانات، وسایل و ورزشگاه‌‌ها شرایط خوب است اما به لحاظ غذایی و حمل و نقل شرایط خوب نیست. میزبانی کره‌ای‌‌ها در حد بازی‌های آسیایی سال 1986 و المپیک 1988 یا حتی بازی‌های پوسان نیست. همان‌طور که گفتم شرایط ایده‌آل نیست اما آن‌ها تلاش می‌کنند تا این وضعیت را بهبود ببخشند.
وزیر ورزش 6 مهر در اینچئون
وزیر ورزش و جوانان ششم مهر راهی اینچئون می‌شود تا عملکرد ورزشکاران ایران در بازی‌های آسیایی را از نزدیک تماشا کند.البته پیش از این قرار نبود محمود گودرزی به کره جنوبی سفر کند که طی هماهنگی‌های انجام شده او ششم مهر راهی اینچئون می‌شود.هیات دولت به وزیر ورزش ماموریت داده تا حمایت همه جانبه دولت را به کاروان ورزش ایران اعلام کند. هفته دوم بازی‌های آسیایی اهمیت زیادی برای ایران دارد چرا که پرامیدترین ورزشکاران ایران در رشته‌های کشتی، دوومیدانی، کاراته و تکواندو رقابت خود را آغاز خواهند کرد.
پرداخت پاداش بانوان تیرانداز
مسئولان کمیته ملی المپیک پاداش مدال‌آوران تیراندازی در بازی‌های آسیایی را پرداخت کردند. پیش از این مقرر شده بود کمیته ملی المپیک کشورمان طبق تصمیم اعضای هیئت اجرای این کمیته پاداش‌هایی را به مدال آوران هفدهمین دوره بازیهای آسیایی 2014 اینچئون پرداخت کند که در همین راستا بعد از ظهر امروزدبیرکل کمیته ملی المپیک کشورمان به محض ورود قهرمانان رشته تیراندازی به دهکده ورزشکاران جوایز آنان را نقدا و طی مراسمی در دفتر سرپرستی کاوران ایران پرداخت کرد.
رفتار حرفه‌ای احمدی پس از ناکامی در بازی‌های آسیایی
بانوی تیرانداز ایران پس از این که در بازی‌های آسیایی نتوانست بر خلاف پیش‌بینی‌‌ها به مدال دست یابد رفتار حرفه‌ای از خود بروز داد. الهه احمدی، بانوی تیرانداز ایران که در المپیک به عنوان ارزشمند ششمی دست یافته بود پس از این که نتوانست علی‌رغم پیش‌بینی‌‌ها به مدال بازی‌های آسیایی دست یابد، رفتار بسیار حرفه‌ای از خود نشان داد و بر خلاف این که معمولا در این گونه موارد ورزشکاران پس از باخت آسمان و ریسمان کرده و زمین و زمان را مقصر می‌دانند و کوچک‌ترین اشاره‌ای به ضعف خود نمی‌کنند، او بسیار راحت اذعان کرد که هیچ بهانه‌ای نمی‌آورم و قبول دارم که حریفانم از من آماده‌تر بودند و من ضعیف عمل کردم. جا دارد سایر ورزشکاران ایران نیز که همواره پس از باخت عواملی مانند کمبود امکانات، ناداوری‌ و بسیاری از موارد دیگر را به عنوان مهم‌ترین عوامل باخت خود می‌دانند و کوچک‌ترین اشاره‌ای به ضعف‌های خود نمی‌کنند، رفتار حرفه‌ای الهه احمدی را مورد توجه خود قرار دهند.
محجوب: جودوکار قزاق غافلگیرم کرد
جواد محجوب پس از حذف از بازی‌های آسیایی، گفت: جودوکار قزاقستانی غافلگیرم کرد. باخت در ثانیه‌های ابتدایی تمرکزم را بر هم زده بود، به طوری که حتی برای مدال برنز نیز نتوانستم تمرکزم را حفظ کنم.وی افزود: از این که نتوانستم در دومین حضور در بازی‌های آسیایی به مدال برسم،ناراحت هستم. تمام تلاشم را کردم تا بتوانم حداقل به مدال برنز برسم، اما غافلگیر شدم و مسابقه از دستم خارج شد.
اعزام اعضای خانواده والیبالیست‌‌ها به اینچئون
محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال از اعزام خانواده اعضای تیم ملی والیبال به کره جنوبی خبر داد و گفت که پس از انجام بازیهای خوب مردان والیبال کشورمان در رقابت‌های جهانی با مساعدت یکی از شرکت‌‌ها و به قصد قدردانی و روحیه بخشیدن به بازیکنان، اعضای خانواده این عزیزان به بازیهای آسیایی اعزام می‌شوند تا در زمان مسابقات نظاره‌گر مسابقه همسران خود باشند.رئیس فدراسیون والیبال افزود: با توجه به آنکه تیم ملی کشورمان پیش از مسابقات قهرمانی جهان در اردو بوده است و پس از پایان مسابقات نیز مستقیم به کره جنوبی سفر خواهند کرد به قصد افزایش روحیه بازیکنان و قدردانی از زحمات آنان شرایطی فراهم شد تا خانواده بازیکنان در زمان رقابت‌های آسیایی با حضور در سالن مسابقات تماشاگر مسابقات تیم ملی باشند. داورزنی در پایان اعلام داشت: همسر و فرزندان اعضای تیم ملی والیبال کشورمان 28 سپتامبر تا پایان مسابقات در کنار همسران خود خواهند بود و امید داریم که فرزندان والیبال این کشور با تلاش و همت خود خوش رنگ‌ترین مدال این مسابقات را برای ملت ایران به ارمغان بیاورند.
رضوانی: شنا ادعای مدال‌آوری نداشت
محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا گفت: عملکرد چاووشی‌فر در مسابقات شنا فوق‌العاده بود. ما از ابتدا نه ادعای مدال داشتیم نه ادعای شگفتی‌سازی. با توجه به نتایجی که کسب کردیم حقانیت شنا را ثابت کردیم و نشان دادیم شنا در مسیر پیشرفت است.
هم قسم شدن برای کسب مدال طلا
کادر فنی تیم ملی بسکتبال دیروز با حضور در سالن برگزاری مسابقات، بازی هند و قزاقستان را از نزدیک مشاهده خواهند کرد. همچنین یکشنبه شب گذشته با حضور کلیه بازیکنان و کادر فنی تیم ملی برگزار شد و تمامی اعضا برای کسب مدال طلای بازی‌‌ها هم قسم شدند.تیم ملی بسکتبال در دوره گذشته به مدال برنز دست یافت.
کشف غذای مسموم در دهکده بازی‌ها
مسئولان برگزاری بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون دیروز اعلام کردند با تشخیص آلودگی بسته‌های غذایی وعده ناهار ورزشکاران به باکتری سالمونلا از شیوع احتمالی مسمومیت غذایی عمده در بین ورزشکاران حاضر در این رقابت‌‌ها جلوگیری کردند. سخنگوی کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی 2014 به «خبرگزاری فرانسه» گفت: تمامی 76 بسته غذایی که برای تعدادی از ورزشکاران تهیه شده بود، دور ریخته شد. این سیاست کاری ما در طول برگزاری این مسابقات است و اگر حتی یک نمونه آلوده یافت شود، تمامی غذا‌ها بدون استثنا دور ریخته می‌شود.
برگزاری کنگره سالانه کنفدراسیون رویینگ
در جریان برگزاری بازی‌های آسیایی در اینچئون کره جنوبی امروز کنگره سالانه کنفدراسیون رویینگ آسیا و انتخابات اعضای این کنفدراسیون برگزار می‌شود.البته ایران در این انتخابات نماینده‌ای در میان نامزد‌ها ندارد. ایران در این انتخابات برای میزبانی کاپ آسیا سال آینده که اردیبهشت ماه برگزار می‌شود تقاضای میزبانی داده است.
عذرخواهی رئیس فدراسیون جودو
رستگار رئیس فدراسیون جودو با بیان اینکه سختی کسب مدال جودوکاران در بازی‌های آسیایی قابل پیش‌بینی بود، از مردم و جامعه جودو به خاطر کسب نتایج ضعیف عذرخواهی کرد. رستگار در پاسخ به این سؤال که آیا قصد تغییرات در کادر فنی تیم ملی جودو را دارید گفت: در این‌باره قطعاً پس از بازگشت به تهران جلسات متعددی برگزار خواهیم کرد تا در نهایت بهترین تصمیم را اتخاذ کنیم.