kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۷۵
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶
سرویس اطلاعاتی روسیه:

ابوبکر البغدادی مامور سیا است

در میان گزارش‌های متعددی که نشان می‌دهد گروه تروریستی داعش ساخته و پرداخته دولت آمریکا است، سازمان اطلاعاتی روسیه نیز فاش کرد که ابوبکر بغدادی سرکرده این گروه تروریستی با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ارتباط دارد.

سرویس خارجی-

«ویچسلاو موتوزوف» افسر سازمان اطلاعاتی روسیه اعلام کرد:‌ نیروهای سرویس اطلاعاتی روسیه مدارکی به دست آورده‌اند که نشان می‌دهد سرکرده داعش تحت نظر سیا آموزش دیده است. به گفته این مقام اطلاعاتی روس، مسکو در زمان مناسب این اسناد را منتشر خواهد کرد.
موتوزوف افزود: تروریستی دیگر به نام «عبدالحکیم بلحاج» که عضو القاعده است، همانند ابوبکر بغدادی تحت نظر سیا آموزش دیده است.
به گزارش العالم وی تاکید کرد: نیروهای آمریکایی قبلا «بلحاج» را برای مدتی طولانی زندانی کرده بودند، که بلحاج در این مدت آموزش‌های لازم را گذراند سپس به معمر قذافی تحویل داده شد که قذافی وی را عفو کرد و پس از سرنگونی قذافی سرکردگی گروه‌های تروریستی را در سوریه برای براندازی نظام بشار اسد به عهده گرفت.
به گفته موتوزوف ارتباط ابوبکر بغدادی و عبدالحکیم بلحاج با سیا «مسلم و غیرقابل تردید» است.
پیش از این نیز اخبار و گزارش‌های متعددی درباره ارتباط ابوبکر البغدادی با دولتمردان آمریکا منتشر شده بود. در همین ارتباط «نبیل نعیم» یکی از سلفی‌های مصر که با سرکرده داعش در زندان بوده است در مصاحبه با یک شبکه ماهواره‌ای، فاش کرد که ابوبکر بغدادی که نام اصلی وی «ابراهیم عواد البکری» است مدت‌ها در زندان آمریکایی‌ها در عراق بود، اما ناگهان آمریکایی‌ها در  سال 2006 و در حالی که هیچ‌کس مورد عفو آمریکایی‌ها قرار نمی‌گرفت، او را آزاد کردند. او پس از آزادی به «ابومصعب زرقاوی» سرکرده القاعده در عراق، پیوست و آمریکایی‌ها یک ماه پس از آزادی ابوبکر و پیوستن او به ابومصعب، در یک حمله هوایی ابومصعب و تعداد دیگر از اعضای القاعده را کشتند!
نبیل نعیم گفت: «ابوبکر با هر یک از فرماندهان نظامی القاعده در عراق ملاقات می‌کرد، آمریکایی‌ها چند ساعت بعد او را می‌کشتند و به همین علت القاعده به شدت نسبت به هویت او تردید داشت و ابوبکر بغدادی را یک عامل «سیا» می‌دانست که از او برای شناسایی نیروهای القاعده در عراق استفاده می‌کنند.»
هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا نیز اخیرا در کتاب خود با عنوان «گزینه‌های سخت» سخنان غافلگیرکننده‌ای را مطرح ساخته و به وضوح اذعان کرده است که داعش در واقع ساخته دست آمریکا با هدف تقسیم خاورمیانه بوده است.کلینتون در کتاب خاطرات خود نوشته است: من به 112 کشور جهان سفر کرده بودم و با برخی از دوستان این توافق حاصل شد تا به محض اعلام تاسیس داعش این گروه به رسمیت شناخته شود اما ناگهان همه چیز فرو پاشید. توافق شده بود تا دولت اسلامی (داعش) در روز 2013/7/5 اعلام شود و ما منتظر اعلام تاسیس آن بودیم تا ما و اروپا هرچه سریع‌تر آن را به رسمیت بشناسیم.
روزنامه انگلیسی تایمز نیز در دسامبر 2013 نوشته بود نیروهای آمریکایی نقش محوری و اصلی را در شکل‌گیری داعش و اوج گرفتن نام ابوبکر البغدادی رهبر آن داشتند.همچنین پایگاه اینترنتی «انترسپیت» به نقل ادوارد اسنودن مامور سابق سیا افشا کرد: سیا به همراه سازمان اطلاعات خارجی انگلیس (ام‌آی6) و موسسه اطلاعات و عملیات ویژه خارجی اسرائیل (موساد) در پروژه‌ای به نام «لانه زنبور» زمینه شکل‌گیری داعش را فراهم کردند.
بر اساس افشاگری‌های اسنودن پروژه عملیات شکل‌گیری داعش که با نام رمز «لانه زنبور» بین این سه طرف کلید خورد با هدف حمایت از رژیم صهیونیستی انجام گرفت و مقرر شد ساختاری با شعارهای دینی بسیار افراطی در منطقه شکل گرفته و گسترش یابد.