kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۶۶
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷

کوتاه اقتصادی


* سازمان تامین‌اجتماعی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیانیه‌ای صادر کرد. متن بیانیه صادر شده به شرح ذیل است: 31 شهریور آغاز هفته دفاع مقدس و سالروز یکی از برجسته‌ترین حماسه‌های ملت ایران در حفاظت از ارزش‌های سرزمین مقدس ایران اسلامی و یادآور رشادت‌ها و جانبازی‌های هشت ساله ایثارگران در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. دفاع مقدس از افتخارات ماندگار تاریخ این کشور، تداعی‌گر ایستادگی و مجاهدت جوانان و نماد سرافرازی در آزمون بزرگ الهی است. ملت شریف و بزرگوار ایران در پاسخ به فزون‌خواهی دشمن متجاوز از کیان خود دفاع کردند و با خلق حماسه‌ای بزرگ پاسخ قاطع و کوبنده‌ای به دشمن دادند. بی‌شک انقلاب اسلامی ایران نعمتی الهی است که به بهای از خودگذشتگی و پایداری دلیر مردان بی‌ادعا به دست آمد و یکایک ملت رشید ایران باید برای حفظ این نعمت گرانقدر کوشا باشند.
* «سعید نی‌ریزی» نماینده جمهوری اسلامی ایران در شصت و پنجمین اجلاس کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی که در کره جنوبی برگزار شد، توانست ریاست این کمیسیون را کسب کند. جمهوری اسلامی ایران بیش از 50 سال است که به عضویت این نهاد بین‌المللی درآمده ولی این اولین بار است که توانسته ریاست این کمیسیون را عهده‌دار شود. انتخاب نماینده کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران به‌عنوان ریاست این نهاد بین‌المللی، موفقیت علمی بزرگی است که نصیب جمهوری اسلامی ایران شده است.
* مدیر کل دفتر مهندسی و قابلیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری از الحاق8 فروند هواپیما و بالگرد به ناوگان هوایی کشور طی روزهای اخیر خبر داد. مجید حسنلو اظهار داشت: طی روزهای اخیر هشت فروند وسیله پرنده از جمله یک فروند ایرباس 340(A340)، چهار فروند هلی‌کوپتر آموزشی رابینسون سه فروند پایپر آموزشی و یک فروند هلی‌کوپتر  اکوریل به ناوگان هواپیمایی کشور ملحق شدند. وی افزود: هلی‌کوپتر رابینسون برای اولین بار جهت آموزش خلبانان هلی‌کوپتر به کشور وارد شده است.
* مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: هم‌اکنون در سدهای سامانه شرق تهران فقط 50 میلیون متر مکعب آب باقی مانده است. خسرو ارتقایی با بیان آنکه با کاهش برداشت از سدها درصدد افزایش مدت بهره‌برداری هستیم، افزود: در زمان حاضر سد لار 30 میلیون متر مکعب و لتیان 45 میلیون متر مکعب آب دارد که از این میزان 27 میلیون متر مکعب قابل استفاده نیست. وی با بیان اینکه باید میزان ورودی و خروجی آب را به هم نزدیک کنیم تا چند روز بیشتر آب داشته باشیم، ادامه داد: به دلیل شرایط ویژه سد لار و همچنین وجود پنج متر مکعب فرار آب، انتقال آب از این سد را از پنج به 8/2 متر مکعب کاهش داده‌ایم.
* با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین با پیش‌شماره‌های 7704 الی 7708 و 7736 الی 7738 از امروز به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.
* معاون پالایشگاه ان.جی.ال سیری گفت: در روزهای اخیر اولین محموله پروپان و دومین محموله بوتان تولیدی پالایشگاه ان.جی.ال سیری به مقصد یک کشور آفریقایی بارگیری شد. محمدرضا صفری‌راد با اشاره به عملکرد پالایشگاه ان.جی.ال سیری، اظهار داشت: این واحد که از اواخر سال 1391 آغاز به کار کرده از ظرفیت دریافت روزانه 140 میلیون فوت مکعب خوراک گاز برخوردار است. معاون پالایشگاه ان.جی. ال سیری خاطرنشان کرد: البته به دلیل کمبود خوراک این واحد در حال حاضر با نیمی از ظرفیت اسمی، فعالیت خود را انجام می‌دهد.