kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۶۵
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷
در آینده نزدیک

تولید نفت در منطقه لاوان 20 هزار بشکه افزایش می‌یابد

مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره ایران از افزایش 20 هزار بشکه تولید نفت از میدان لاوان در آینده نزدیک خبر داد.


سعید حافظی در خصوص وضعیت تولید میادین مستقر در خلیج فارس می‌گوید: 20 درصد تولید نفت شرکت فلات قاره ایران از طریق پمپ‌های برقی درون چاهی، 15 درصد فرآوری نفت از طریق گاز و 35 درصد تولید به روش ماشینری است.
مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره ایران اعلام کرد: با توجه به مشکلات بسیاری که در جریان تولید و به ویژه در بخش ماشینری وجود دارد، این شرکت توانسته میزان تولید خود را حفظ کند.
حافظی با اشاره به فعال شدن نوع جدیدی از دکل حفاری در منطقه لاوان، گفت: این دکل از هفته گذشته در لاوان فعال شده و بزودی میزان تولید به میزان 15 تا 20 هزار بشکه افزایش خواهد داشت.
وی راه‌اندازی خط لوله سلمان به سیری و راه‌اندازی ایستگاه تقویت فشار گاز سیری را از اهم فعالیت‌های سال گذشته شرکت نفت فلات قاره ایران عنوان و تصریح کرد: این شرکت توانسته است در کمترین زمان ممکن رسوبات داخل لوله که سخت شده بودند را تخلیه کند.
حافظی، نوسازی تجهیزات شرکت نفت فلات قاره ایران را از دیگر برنامه‌های این شرکت عنوان کرد و افزود: با نوسازی سکوها تولید از آنها افزایش می‌یابد.
گفتنی است توسعه میادین گازی و نفتی خلیج فارس برعهده شرکت نفت فلات قاره ایران قرار گرفته که مناطق عملیاتی بهرگان، خارگ، سیری، لاوان، کیش و قشم را تحت پوشش قرار دارد.
حوزه عملیاتی شرکت نفت فلات قاره ایران شامل 1800 کیلومتر طول در خلیج فارس و دریای عمان (به استثناء پارس جنوبی و شمالی) و به عرض متغیر 27 تا 120 کیلومتر است که بخش قابل توجهی از تولید نفت کشور از خلیج فارس را برعهده دارد.