kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۶۱
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶
رئیس سازمان حمایت:

ایرانسل و همراه اول باید اضافه دریافتی‌ها را به مردم برگردانند

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از تصمیم جدید درباره عودت اضافه دریافتی‌های ایرانسل و همراه اول به مردم خبر داد.


سید جواد تقوی در نشست مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: تلاش سازمان حمایت این است که به بخش خدمات ورود بیشتری داشته باشد و بر این اساس، در تعرفه‌های انرژی و حمل و نقل و مخابرات ورود کرده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برای بخش مخابرات و فروش سیم کارت، مقرر شد هم همراه اول و هم ایرانسل اضافه دریافتی‌ها را به مردم عودت دهند و در بخش خدمات پس از فروش تلاش می‌کنیم بنگاه‌ها برای خدمات قبل از فروش، فروش و پس از فروش برنامه داشته باشند.
وی همچنین با تشریح اهم اقدامات راهبردی این سازمان در سال گذشته تصریح کرد: حمایت از تولید و صادرات و رعایت حقوق مصرف کننده، قیمت‌گذاری کالا، نظارت و بازرسی، اطلاع‌رسانی و پرداختن به حوزه ساختار سازمانی و مسائل آموزشی و پژوهشی از جمله اقدامات این سازمان است.
به گفته تقوی، در بخش حمایت از تولید تکنیک‌های کاهش قیمت تمام شده تولیدات داخلی و بررسی و شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی مدنظر بوده است و بدین منظور از نرم‌افزارهای مختلف مثل سامانه اعلام موجودی استفاده کردیم چرا که موجودی شبکه انعکاسی از شرایط واقعی بازار و روند قیمتها را می‌داد.
وی اظهار داشت: ایجاد پایگاه اطلاع‌رسانی تولیدات داخلی و توسعه بانک اطلاعاتی و سیستم الکترونیکی ناظران افتخاری شامل مردمی کردن بخش نظارت و سعی در بهره‌گیری از حوزه‌ها و اقشار مختلف از دیگر برنامه‌های سازمان در سال گذشته بوده است.
تقوی با اشاره به سامانه مدیریت گزارش افزود: پایگاه اطلاع‌رسانی قیمت و مدیریت و راهبری سامانه جامع بازرسی و نظارت سازمان حمایت فعال است.
وی تصریح کرد: در بخش حمایت از حقوق مصرف کننده انجمن‌های حمایت را باید فعال می‌کردیم و بدین منظور بیش از 400 انجمن در کشور فعال است اما تلاش می‌کنیم براساس اولویتها انجمن‌ها را درگیر کار حمایت از حقوق مصرف کننده کنیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دو مقوله قیمت‌گذاری و تعیین ضوابط قیمت گفت: قیمت‌گذاری در سازمان در چارچوب قانون برنامه است و شامل کالاهای اساسی، انحصاری و خدمات عمومی است که در بحث کالاهای انحصاری دستورالعمل قیمت به شورای رقابت واگذار شده و باید این دستورالعمل را به سازمان حمایت ابلاغ کند که متأسفانه الان این شورا به قیمت‌گذاری ورود کرده است.