kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۳۷
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵
به علت کمبود معلم

250 کلاس درس در اصفهان ادغام شد

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: برای جبران کمبود معلم بالغ بر 250 کلاس درس را با یکدیگر ادغام کردیم و 400 مشاور را به دوره ابتدایی فرستادیم.

اصفهان- خبرنگار کیهان

اکبر پناهی در نشست با خبرنگاران با اشاره به کمبود نیرو در آموزش و پرورش استان افزود: وقتی قانون 6-3-3 اجرا شد 57 هزار نیرو تغییر کردند و این تغییر فاحش و جابه‌جایی برای آموزش و پرورش استان اصفهان هزینه بسیاری داشت.
وی گفت: مشکل آموزش و پرورش استان اصفهان تامین نیروی معلم برای دوره ابتدایی است.
پناهی با اعلام اینکه برای رفع کمبود نیرو چندین بار جلسه در مجلس، استانداری و وزارتخانه داشتیم تا اینکه کار به دفتر ریاست جمهوری کشید ادامه داد: به یک دلیل با تزریق معلم مخالفت شد و آن اینکه در استان اصفهان به جای هر یازده و نیم نفر یک نیرو داریم و این سهمی بیشتر از کشورهای توسعه یافته است.
وی اضافه کرد برای رفع کمبود نیرو با ترغیب همکاران خود در دوره راهنمایی، از آنها تعهد سه ساله گرفتیم و آنها را به دوره ابتدایی سوق دادیم این افراد اعتراض داشتند ولی برخی با انگیزه در این کار مشارکت کردند و این در حالی است که استفاده از نیروهای بازنشسته و سرباز معلم نیز نتوانست مشکل نیرو در آموزش و پرورش اصفهان را حل کند.