kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۹۶
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
سرانجام قرارداد سرمربی تیم ملی به شکل رسمی تمدید شد

کی روش: می‌توانیم در جام ملت‌های آسیا مدال بگیریم

قرارداد جدید کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران به امضا رسید.


سرویس ورزشی-

کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال سرانجام پس از چند ماه گفت‌وگو با مسئولان فدراسیون فوتبال ایران قرارداد جدیدش را امضا کرد و از دیروز کارش را به طور رسمی آغاز کرد. کی روش روز گذشته پس از امضای قرارداد با فدراسیون فوتبال پاسخگوی خبرنگاران حاضر در آکادمی فوتبال شد که گزیده‌ای از صحبت‌هایش در ادامه می‌آید:
* از کفاشیان به خاطر اعتمادی که به من کرد، تشکر می‌کنم و امیدوارم باعث غرورآفرینی ملت ایران در این برهه جدید باشم. کاری که ما در سه سال و نیم گذشته داشتیم، آسان نبود. دستاوردی که حاصل شد آسان به دست نیامد و امیدوارم در این چرخه جدید که می‌خواهیم کار کنیم حمایت‌های لازم را داشته باشیم تا بتوانیم باعث سربلندی و غرور مردم و فوتبال‌دوستان ایران باشیم.
*امیدوارم بتوانیم با اتحاد کامل که بین ما صورت می‌گیرد موفق باشیم؛ لازمه آن دست به دست هم دادن و متحد شدن است. اتحادی که بین ما و تیم‌های باشگاهی و مربیان و بازیکنان و تک تک کسانی است که در فوتبال ایران شاغل هستند. امیدوارم با این اتحاد بتوانیم در اولین پروژه‌مان که جام ملت‌های آسیاست،موفق باشیم.
*در خصوص دستیاران ایرانی باید بگویم که این موضوع نیاز به صحبت‌های تکمیلی من و رئیس فدراسیون فوتبال دارد و ما باید در این باره صحبت کنیم. ما شرایط را بررسی خواهیم کرد و در این باره با هم باید صحبت کنیم تا به نتیجه نهایی برسیم.
*قبل از جام‌جهانی روند آماده‌سازی خوبی را طی ‌کردیم و با یک عملکرد ثابت و خوب مقابل سه نماینده از قاره‌های مختلف جهان قرار گرفتیم. مطمئنا در حال حاضر باید سعی کنیم این مساله را تداوم ببخشیم و ارتقا دهیم و در مقابل رقبای آسیایی بهتر عمل کنیم.
* نوع مربی‌گری‌ام به گونه‌ای نیست که بخواهم وعده و وعید بدهم. کاری که ما می‌کنیم و کاری که دوباره باید سعی کنیم، انجام دهیم این است که با تعهد دوباره و سختکوشی تلاش کنیم به اهداف‌مان برسیم. حرفی که بعد از جام‌جهانی گفتم این بود که اگر بتوانیم یک برنامه خوب و مدون را آماده کنیم، توانایی این را داریم که با کسب مدال به جام ملت‌های آسیا پایان دهیم.
هدف جام جهانی 2018 است
علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال نیز پس از نهایی شدن توافق با کی روش اظهار داشت: قرارداد جدید سه مرحله دارد. مرحله اول پس از جام ملت‌های آسیاست که در آن مقطع عملکرد کی‌روش را ارزیابی می‌کنیم. اگر از او راضی بودیم به کارش ادامه می‌دهد وگرنه قرارداد را فسخ می‌کنیم. مرحله دوم پس از صعود به جام جهانی 2018 است که در صورتی که این اتفاق بیفتد، کی‌روش تا پایان جام جهانی به کارش ادامه می‌دهد.
رئیس فدراسیون فوتبال ابراز امیدواری کرد که شرایط فوتبال ایران به گونه‌ای پیش برود که با موفقیت در جام ملت‌‌ها و صعود به جام جهانی 2018 کی‌روش تا پایان جام‌جهانی در ایران بماند.
وی درباره رقم قرارداد جدید کی‌روش نیز گفت: این رقم بالاست. تفاهم کرده‌ایم که همان رقم قبلی که درباره‌اش صحبت کرده بودیم با کمی تغییرات اعمال شود. ضمن این که مشخص شدن تکلیف سرمربی تیم ملی خبر خوبی برای ماست و حالا می‌توانیم درباره دستیاران کی‌روش تصمیم بگیریم.
وی در پاسخ به این که نحوه ادامه همکاری با کی‌روش پس از جام ملت‌‌ها چگونه است، گفت: طبق توافقی که با یکدیگر داشتیم قرار شد عملکرد او را در جام ملت‌‌ها ارزیابی کرده و بعد از این مسابقه‌‌ها ظرف مدت یک هفته پاسخ‌مان را به او اعلام کنیم. در این خصوص ما فرصت یک هفته‌ای داریم.