kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۵۲
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷

هلاکت 4 تفنگدار آمریکایی در حمله به کاروان ناتو در افغانستان

حمله انتحاری به کاروان نظامی اشغالگران در پایتخت افغانستان هلاکت چهار تفنگدار آمریکایی را به دنبال داشت.


به گزارش واحدمرکزی خبر، دیروز یک فرد انتحاری بمب همراه خود را در مسیر حرکت خودروهای نظامی اشغالگران منفجر کرد. این انفجار که در یک خیابان شلوغ نزدیک سفارت آمریکا رخ داد، هلاکت چهار نظامی آمریکایی و جراحت 13 غیرنظامی افغان را در پی داشت.
به گفته «فرید افضلی» رئيس بخش تحقیقات پلیس کابل، این حمله انتحاری با خودروی بمب‌گذاری شده صورت گرفت. طالبان مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفته است.
این نخستین حمله بزرگ علیه خارجیان طی هفته‌های اخیر در کابل بوده است.
دیروز در منطقه مرزی «تورخم» واقع در استان «ننگرهار» (شرق افغانستان) نیز پایگاه سوخت‌رسانی ناتو مورد حمله شبه‌نظامیان طالبان قرار گرفت و تعدادی تانکر نفت و مواد سوختی به آتش کشیده شد. طالبان مسئولیت این حمله را نیز بر عهده گرفت.
خبر دیگر از افغانستان اینکه، شب سه‌شنبه «عبدالله عبدالله» و «اشرف غنی احمدزی» در سفارت آمریکا با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. این کاندیداهای ریاست جمهوری بر سر نتایج انتخابات باهم اختلاف دارند.
از استان «هرات» در غرب افغانستان نیز خبر می‌رسد، یک کماندوی ارتش ملی افغانستان در فرودگاه بین‌المللی این شهر به سوی اشغالگران آتش گشود و یک نظامی آمریکایی را کشت و یک آمریکایی دیگر را نیز زخمی کرد. در این تیراندازی یک سرباز افغان نیز کشته شد و چهار سرباز افغان دیگر مجروح شدند.