kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۵۱
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷

اعتصاب خلبانان ایرفرانس فرودگاه‌های فرانسه را در آستانه هرج و مرج قرار داد

اعتصاب خلبانان شرکت هواپیمایی ایر فرانس که امروز وارد روز سوم شد باعث لغو 60 درصد پروازها شده و فرودگاه‌های فرانسه را در آستانه هرج‌ومرج کامل قرار داده است.


به گزارش الجزیره اعتصاب 3800 تن از خلبانان شرکت هواپیمایی ایرفرانس امروز در حالی وارد سومین روز خود شد که خلبانان اعتصابی تهدید کرده‌اند که در صورت عدم رسیدگی به خواسته‌‌هایشان این اعتصاب را تا 22 سپتامبر (31 شهریور) ادامه خواهند داد.
ایرفرانس نیز اعلام کرده در صورت عدم لغو اعتصاب، کماکان 60 درصد پروازهای این شرکت لغو خواهد شد که این مسئله فرودگاه‌های فرانسه را در آستانه هرج و مرج قرار می‌دهد و هزاران مسافر را نیز مجبور خواهد کرد تا برنامه خود را برای پرواز با هواپیماهای این شرکت تغییر دهند.
به گفته مدیر اجرایی ایرفرانس، اعتصاب خلبانان باعث افت 4 درصدی سهام این شرکت و ضرر روزانه 13 تا 19 میلیون دلاری این شرکت شده است.
اعتصابیون می‌گویند به نوع قرارداد و میزان حقوق و دستمزد خود اعتراض دارند و به رغم هشدارهای قبلی پاسخ مناسبی از مسئولین فرانسوی دریافت نکرده‌اند. شبکه خبری بلومبرگ در این باره اعلام کرد، ایرفرانس با بزرگ‌ترین اعتصاب خطوط هوایی خود از سال 1998 به این سو مواجه شده است.
اعتصاب خطوط هوایی در فرانسه در حالی است که دولت این کشور نیز با مشکلات عدیده اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و نمایندگان پارلمان به شدت از عملکرد اقتصادی رئیس‌جمهوری فرانسه ناراضی هستند.
اولاند قصد دارد به امید افزایش استخدام، هزینه مالیات کارمندان را کاهش داده و اقتصادفرانسه را بار دیگر به وضعیت رشد باز گرداند. نرخ بیکاری در فرانسه دست کم در چهار سال گذشته به 10 درصد رسیده است. نخست‌وزیر فرانسه در اواخر ماه گذشته میلادی و در پی انتقاد دو تن از وزرای کابینه به سیاست‌های اقتصادی اولاند، کابینه را منحل کرد و ساعاتی پس از آن از سوی رئیس‌جمهوری مجددا برای ترمیم کابینه ماموریت یافت.