kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۷۳
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۹

کوتاه از ایران


ورود 2 میلیون گردشگر
تبریز- ایسنا: رئيس هیئت مدیره جامعه تورگردانان ایران گفت: بیش از دو میلیون گردشگر خارجی از ابتدای امسال تاکنون وارد کشور شده‌اند پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان سال به دو برابر افزایش یابد.
پورفرج در حاشیه بازدید از کاخ موزه باغچه جوق افزود: در حال حاضر تا پایان سال آینده میلادی تمامی هتل‌های توریست‌پذیر کشور رزرو شده و مطمئن هستم برای سال 2016 میلادی تعداد توریست‌های ورودی به کشور بیشتر از این خواهد بود.
رئیس هیئت مدیره جامعه تورگردانان ایران تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود براساس سند چشم‌انداز توسعه کشور تا سال 1404 سالانه بیش از 20 میلیون گردشگر وارد کشور شود.
تشییع شهید
شیراز- واحد مرکزی خبر: جانباز کاووس‌شیان اسماعیل‌آبادی به همرزمان شهیدش پیوست. وی که 33 سال درد و رنج به علت مجروح شدن در دفاع مقدس را تحمل کرد، بامداد یکشنبه در 53 سالگی، جان به‌جان آفرین تسلیم کرد. این شهید سال 60 در جبهه‌های آبادان مجروح و با 70 درصد مجروحیت به مقام جانبازی نائل شده بود.
پرداخت تسهیلات
کرمان- ایرنا: رئيس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: 122 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی پرداخت شده است.
علیرضا تابش افزود: تاکنون یک میلیون و 500 هزار واحد مسکن روستایی تکمیل شده و بین 200 تا 300 هزار واحد در دست ساخت است.
وی با بیان اینکه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی یکی از موفق‌ترین طرح‌های مسکن در کشور بوده است، افزود: موفقیت طرح به این دلیل بود که قوانین و مقررات بدرستی تدوین و براساس قاعده انجام شد.
وی اظهار کرد: در طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، ساختمان به دست خود مردم احداث می‌شود.
رئيس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: ما از خط اعتباری برای مسکن روستایی استفاده نکرده‌ایم و همه پرداخت‌ها از منابع بانک‌ها انجام شده است.
مهران میزبان زائران حسینی
ایلام- ایرنا: نماینده مردم ایلام در مجلس شورای‌اسلامی گفت: مردم خیر و نیکوکار شهرستان مهران در ایام اربعین سال جاری پذیرای 500 هزار زائر عتبات عالیات از سراسر کشور خواهند بود.
«عمران علی‌محمدی» افزود: پیش‌بینی می‌شود تردد زائران حرم امام حسین(ع) برای آیین اربعین امسال از مرز بین‌المللی مهران به صورت بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کند.
وی گفت: شایسته است مردم و مسئولان مهران از هم‌اکنون مساجد، مهمانسراها، منازل و زائرسراها را برای پذیرایی از زوار اباعبدالله‌الحسین(ع) آماده کنند.
شایان ذکر است که در ایام اربعین سال گذشته 228 هزار نفر زائر عتبات عالیات از مرز مهران به سمت کشور عراق تردد کردند.
گردآوری 35 میلیون جلد کتاب
قم- فارس: دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه نسبت به شرایط مطلوب فاصله بسیاری داریم، گفت: کتابخانه‌های ایران اسلامی 35 میلیون جلد کتاب را در خود جای داده‌اند.
احمد مختارپور از عضویت سه میلیون نفر در کتابخانه‌های سراسر کشور خبر داد و یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های کشور اسلامی همچون ایران این آمار باید به 30 میلیون نفر برسد و بسیاری از افراد برای استفاده از سالن کتابخوانی و پرداختن به مباحث درسی در کتابخانه‌ها عضویت دارند.
وی گسترش فرهنگ کتابخوانی را مستلزم همکاری مداوم مسئولان کشوری دانست.
برگزاری مسابقات قرآنی
کرمانشاه- واحد مرکزی خبر: نوزدهمین دوره مسابقات کشوری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، دیروز در کرمانشاه،‌ آغاز شد.
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه گفت: در این مسابقات 250 نفر از دانشجویان، کارمندان و اساتید دانشگاه‌های آزاد 31 استان، با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. صفری افزود: این رقابت‌ها در بخش‌های قرائت و حفظ برگزار می‌شود و 7 کمیته اجرایی کار نظارت بر این رقابت‌ها را به عهده خواهند داشت.