kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۹

اجرای 38 پروژه عمرانی در عتبات عالیات

معاون مشارکت‌های مردمی ستاد عتبات عالیات کشور گفت: 38 پروژه عمرانی در عتبات عالیات در حال اجراست که اکثر این پروژه‌ها توسعه‌ای است.


«قاسم سراجان» در نشست مسئولان ستاد عتبات عالیات استان مرکزی در اراک افزود: برآورد اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها در عتبات عالیات 15 هزار میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: 95 درصد طرح‌های بازسازی در عتبات عالیات به ثمر نشسته که مشارکت در توسعه صحن صاحب‌الزمان(عج) در کاظمین، صحن حضرت زهرا(س) در نجف، صحن حضرت زینب(س) در کربلا و تعمیر گنبد و ستون‌های صحن امام حسین(ع) از مهمترین این طرح‌هاست.
سراجان افزود: سهم استان مرکزی از پروژه صحن حضرت زهرا(س) تامین سنگ ساختمانی 604 ستون است که پنج هزار تن سنگ از معادن شهرستان محلات به ارزش یکصد تا 150 میلیارد ریال برای آن نیاز است.
وی عنوان کرد: پروژه صحن حضرت زهرا(س) یکی از پروژه‌های مهم عتبات عالیات است و استان مرکزی برای عمل به تعهدات خود باید با تلاش مضاعف پا به میدان گذاشته و در اسرع وقت این پروژه را تمام کند.
سراجان گفت: یکی از پروژه‌های مهم در دست اجرای استان مرکزی ساختن باب‌الراس در کارگاه شهرستان ساوه است که با تکمیل و انتقال آن به عتبات عالیات افتخار دیگری در کنار موفقیت در ساخت و نصب ضریح ابراهیم مجاب به نام استان مرکزی ثبت می‌شود.