kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۶۹
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۸
رئيس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد

اعزام متخصصان پزشکی به استان‌های کشور برای درمان جانبازان

متخصصان پزشکی پایتخت برای درمان جانبازان به استان‌ها اعزام می‌شوند.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، در نشست خبری در اراک افزود: در صورت معالجه نشدن در همان استان، متخصصان پزشکی جانباز را به تهران منتقل می‌کنند. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی از تدوین برنامه 10 ساله بانک اطلاعاتی از ایثارگران و رزمندگان خبر داد تا بتوانند همرزمان خود را پیدا کنند.
وی با اشاره به تاکید رهبری بر نشر ارزش‌های شهدا گفت: معاونت پژوهشی و معاونت فرهنگی بنیاد، بعد از تاکید رهبری وصیت‌‌نامه شهدا را جمع‌آوری کرده و تبدیل به کتاب کردند.
شهیدی افزود: صداهای والدین شهدا هم ضبط و جمع‌آوری شده تا تبدیل به کتاب شود و در اختیار مردم قرار بگیرد.رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از اختصاص 40 میلیارد تومان به منظور پروژه‌های عمرانی بنیاد شهید در سال جاری خبر داد.
وی گفت: هم‌ اکنون احداث 16 مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی در کشور آغاز شده که فاز ورزشی در مجتمع‌های مذکور به بهره‌برداری رسیده است.
وی تصریح کرد: متاسفانه 16 استان فاقد این مجتمع‌ها هستند که در صورت تخصیص بودجه عملیات اجرایی این مجتمع‌ها در 16 استان آغاز خواهد شد.
شهیدی گفت: بر اساس آخرین اطلاعات ثبت شده در بنیاد شهید شمار شهدای کشور 222 هزار نفر است که 18 هزار نفر از این تعداد را شهدای ترور تشکیل داده‌اند.
به گفته وی از مجموع خانواده شهدای ثبت شده 146 خانواده را خانواده پنج شهید و بالاتر، 181 خانواده را خانواده چهار شهید، 639 خانواده سه شهید، 7 هزار و 781 خانواده را خانواده شهدای دو شهید تشکیل داده‌اند.
رئیس سازمان بنیاد شهید و  امور ایثارگران کشور تعداد جانبازان کشور را 550 هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد 59 هزار و 938 نفر جانباز شیمیایی و دو هزار و 123 نفر را جانبازان نخاعی تشکیل می‌دهند.