kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۶۸
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۸

پیکر آیت‌الله نصیری در بارگاه امام‌زاده یحیی(ع) سمنان آرام گرفت

پیکر آیت‌الله شیخ محمدتقی نصیری دیروز در میان حزن و اندوه مردم سمنان در این شهر تشییع و خاکسپاری شد.

 سمنان - خبرنگار کیهان:

مراسم پیکر آن عالم روحانی از میدان سعدی سمنان با حضور «حسین فریدون» دستیار ویژه رئیس‌جمهوری به نمایندگی از هیئت دولت و جمعی از علما، مسئولان کشوری، استاندار سمنان و قشرهای مردم سمنان به سمت گلزار شهدای امامزاده یحیی ابن موسی(ع) این شهر تشییع و در بارگاه امامزاده یحیی(ع) به خاک سپرده شد.
آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان بر پیکر این عالم روحانی نماز میت اقامه کرد.
آیت‌الله «سیداحمد خاتمی» امام جمعه موقت تهران، آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن اختری» رئیس مجمع جهانی اهل بیت از جمله شخصیت‌های شرکت‌کننده در این مراسم بودند.
آیت‌الله شیخ محمدتقی نصیری در سال 1310 هجری شمسی چشم به جهان گشود و از همان دوران نوجوانی و جوانی در شهرهای قم و مشهد مقدس به تحصیل پرداخت و بعد از آن حدود نیم قرن در خدمت دین و مردم سمنان بودند.
وی از محضر بزرگانی چون علامه محمدصالح حائری سمنانی، ملاغلامحسین هراتی، آیات ادیب نیشابوری و میرزا هاشم قزوینی، مراجع عظام بروجردی، سیدمحمدرضا گلپایگانی، سیدمحمد محقق داماد و امام خمینی(ره) کسب فیض کرد.وی سال‌ها با مدیریت و تدریس در حوزه علمیه سمنان به تربیت و پرورش شاگردان در سطوح مختلف علمی پرداخته است.این عالم بزرگ که پنج‌شنبه گذشته در سن 83 سالگی دار فانی را وداع گفت، همچنین فرزند خود، شهید محمدصادق نصیری را تقدیم انقلاب کرده است.