kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۶۷
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۸
رئیس سازمان مدیریت بحران:

50 درصد بیمارستان های کشور در برابر زلزله مقاومت ندارند

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه زلزله مهم‌ترین حادثه طبیعی در ایران است، گفت: این در حالی است که 50 درصد بیمارستان‌های کشور غیرمقاوم هستند.


به گزارش ایرنا، «اسماعیل نجار» در نشست هماهنگی مدیریت بحران استانداری البرز افزود:  باید با بهره‌گیری از امکانات موجود نسبت به مقاوم‌سازی این بیمارستانها برای مواقع ضروری اقدام کرد.وی افزود: شبکه‌های گاز شهری و ساختمان‌های بلند و غیرمقاوم از مواردی است که پیش از وقوع زلزله باید ایمن‌سازی شوند.
نجار با تاکید بر آموزش مدیران حوزه بحران، ادامه داد: با توجه به وضعیت جغرافیایی کشور، انجام طرح‌های پیشگیرانه در مناطق مختلف ایران به ویژه کلانشهرها ضروری است.نجار خاطر نشان کرد: کشور در تهدید 36 حادثه طبیعی قرار دارد که باید از امکانات موجود برای مدیریت بحران در حوادث طبیعی بهره‌ برد.نجار با بیان اینکه مساجد و حسینیه‌ها یک ظرفیت مناسب برای مواقع بحرانی بشمار می‌روند، یادآور شد: مراکز مذهبی را باید به امکانات لازم برای مواقع بحرانی مجهز کنیم تا در هنگام بروز حادثه دچار مشکل نشویم.
وی اضافه کرد: اکنون 11هزار میلیارد ریال برای تجهیز دستگاه‌های امدادی کشور به نردبان‌های بلند و وسایل نقلیه سنگین برف‌روب نیاز است.