kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۶۴
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷

بازگشت پیکر مطهر 70 شهید دفاع مقدس به میهن اسلامی

پیکر 70 شهیدگلگون کفن دوران دفاع مقدس دیروز در مراسمی از خاک عراق و از طریق مرز شلمچه به میهن اسلامی بازگشت.


فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودان ستاد کل نیروی مسلح کشور در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: پیکر پاک این شهدا در جریان آخرین عملیات تفحص در یک ماه گذشته توسط اعضای کمیته جست‌وجوی مفقودان در محدوده فاو (عملیات والفجر 8)، جزایر مجنون و شرق دجله پیدا شدند.
سرتیپ «سید محمدباقر زاده» افزود: بر اساس برنامه تنظیم شده، پیکر شهدا از مرز شملچه به معراج شهدای اهواز و از آنجا به تهران منتقل خواهند شد.
در آیین استقبال از پیکر این شهدای هشت سال دفاع مقدس جمع زیادی از مردم ولایتمدار و انقلابی شهرستان‌های خرمشهر و آبادان، اعضای کاروان‌های راهیان نور و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و محلی حضور داشتند.
این مراسم باحضور مقامات دو کشور ایران و عراق و مردم و مسئولان آبادان و خرمشهر و مدیران استان خوزستان و خانواده شهیدان، ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس و اعضای کاروان‌های راهیان نور برگزار شد.
آغاز عملیات تفحص شهدا در شهر العماره عراق
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از آغاز عملیات تفحص در شهر «العماره» عراق در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، سید محمد باقرزاده در حاشیه مراسم استقبال از شهدا در شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اخیراً در شهر العماره یک قبرستان قدسی شناسایی شده و به زودی عملیات جست‌وجو در این منطقه آغاز می‌شود.
این مسئول یادآور شد: برای انجام بهتر عملیات تفحص به اطلاعات نقطه‌ای رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس نیازمندیم که از این عزیزان می‌خواهیم اطلاعات نقطه‌ای خود را به نمایندگان کمیته مفقودان استان‌ها و یا امور ایثارگران سپاه و ارتش منتقل کنند.
باقرزاده عنوان کرد: تقویت کارهای مهندسی را در دستور کار داریم و در این راستا از هر استان خواسته‌ایم که یک سهمیه بیل مکانیکی در اختیار کمیته مفقودین قرار دهد.
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مناطق مرزی ایران و عراق با همت مرزداران ما و نیروهای عراقی امن است و گروه‌های تفحص در شرایط همراه با امنیت در حال فعالیت هستند.