kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۵۰
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷
المیادین:

از ابتدای بحران عراق واشنگتن به دنبال تماس با تهران بوده است

شبکه المیادین به نقل از یک منبع مسئول ایرانی نقل کرد که واشنگتن تلاش زیادی را برای راضی ساختن تهران برای همکاری با این کشور در مبارزه با داعش به کار برده است.


شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از یک منبع ایرانی تصریح کرد: واشنگتن تلاش‌های زیادی را برای متقاعد کردن تهران به همکاری در جنگ با داعش انجام داده است.
این منبع ایرانی در گفت‌وگو با المیادین تاکید کرد: واشنگتن با تعدادی از سفرای ایران و مقامات ایرانی تماس برقرار کرده و خواستار همکاری تهران در جنگ با گروه داعش شده است.
این مقام ایرانی ادعای آمریکا را مبنی بر اینکه شرایط برای دعوت از ایران جهت پیوستن به ائتلاف مبارزه با تروریسم مساعد نبوده است، تکذیب کرد.
این مسئول ایرانی گفت: همه رهبران سیاسی عراق تاکید دارند ایران تنها طرفی بوده است که آنها را در جنگ با تروریسم یاری کرده است.
وی افزود: دولت آمریکا از ابتدای بحران داعش سعی کرد تا به شیوه‌های مختلف با تهران تماس حاصل کند و مخالفت تهران،‌ واشنگتن را بر آن داشت تا اعلام کند که حضور ایران در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش مناسب
نیست.
به گزارش باشگاه خبرنگاران این منبع ایرانی که المیادین به نام وی اشاره نکرد، افزود: کمک‌ها و مشورت‌های ایران به تغییر وضعیت عراق از ابتدای بحران تاکنون کمک کرده است.
وی خاطرنشان کرد: بی‌اعتمادی ایران نسبت به اظهارنظرها و ادعاهای آمریکا مسئله‌ای قدیمی است زیرا این کشور در مبارزه با تروریسم سیاست‌‌ها و معیارهای دوگانه در پیش گرفته است ضمن آنکه نمی‌توان از سیل کمک‌های نظامی واشنگتن و همپیمانان آن به تروریسم و افراطی‌گری در سوریه چشم پوشید.
این مقام ایرانی تاکید کرد کشورش جدیت خود را در جنگ با تروریسم اثبات کرده
است.
روزنامه واشنگتن‌پست نیز در گزارشی به قلم «آن گیران» نوشت: ایران هم در عراق و هم در سوریه بازیگری کلیدی به شمار می‌آید، با این حال آمریکا از بیم خروج عربستان از ائتلاف و همچنین اطلاع از قدرت گرفتن سوریه، از دعوت از ایران خودداری می‌کند.