kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۴۵
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷
در دیدار با معاون وزیر خارجه مکزیک

ظریف: ایران پل ارتباط کشورها با آسیای میانه است

وزیر خارجه کشورمان در دیدار با معاون وزیر خارجه مکزیک بر این نکته که ایران پل ارتباطی مناسبی برای ارتباط کشورها با آسیای میانه است تاکید کرد.


به گزارش فارس، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به مناسبات تاریخی دو کشور بر افزایش رایزنی‌ها و ارتقای مناسبات طرفین تاکید کرد.
ظریف با اشاره به مراودات فرهنگی بین دو کشور، تصریح کرد: دو کشور از ظرفیت‌های زیادی برای افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف برخوردارند.
وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان نمونه به قابلیت‌های ترانزیتی کشورمان اشاره کرد و افزود: مکزیک و سایر کشورها می‌توانند از طریق ایران به مراوده با کشورهای آسیای میانه بپردازند و بندر چابهار امکان دسترسی به افغانستان و آسیای مرکزی را به خوبی فراهم کرده است.
معاون وزیر خارجه مکزیک نیز در دیدار ظریف، جمهوری اسلامی ایران را بازیگری مهم در منطقه خواند و بر علاقه‌مندی کشورش برای گسترش مناسبات و رایزنی‌ها با تهران تأکید کرد.
کارلوس ایکاسا در این دیدار با اشاره به سفر خود به جمهوری اسلامی ایران گفت: مکزیک خواستار روابط خوب با همه کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران است.
معاون وزیر امور خارجه مکزیک اضافه کرد: ما ایران را بازیگر مهم در منطقه می‌دانیم و از این رو خواستار تداوم گفت‌وگو و رفت و آمد هیئت‌های دو کشور به پایتخت‌های یکدیگر هستیم.