kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۳۷
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
سردار کارگر:

در هفته دفاع مقدس برنامه تکراری از سیما پخش نمی‌شود

نشست خبری سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد.


در این نشست سردار کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت:  هفته دفاع مقدس در سال 93 «ایستادگی دیروز، عزت امروز و تعالی فردا» نامگذاری شده است که از 31 شهریور برنامه‌های ویژه ما آغاز خواهد شد.
سردار کارگر در ادامه گفت:  معرفی بازنگری عملیات‌ها با استفاده از هنرهای نمایشی به خصوص انیمیشن، نقش رسانه‌های نوشتاری و دیداری، برگزاری رژه 31 شهریور در سراسر کشور که توسط ارتش انجام خواهد شد، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا در 3 مهر از جمله مراسم‌هایی است که در این هفته برگزار خواهد شد.
همچنین آیین تقدیر و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری شب شعر و خاطره‌گویی و برنامه ویژه در سالروز شکست حصر آبادان در 5 مهر برگزار خواهد شد.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور همچنین از نامگذاری روز فرماندهان شهید در 7 مهر خبر داد که در این روز چند تن از فرماندهان عالی‌رتبه از جمله شهیدان فکوری و جهان‌آرا به شهادت رسیدند.
کارگر گفت: در زمینه نشر آثار شفاهی دفاع مقدس 3 کتاب به نام‌های یکشنبه آخر، راز نگین سرخ و کبوتر و یک پنجره یک پرواز ترجمه شده‌اند که قرار است در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت به نمایش گذاشته شوند و نیز معرفی دستاوردهای دفاع مقدس به وابستگان نظامی در خارج از کشور که طی مقاله‌ای توسط ارتش انجام می‌شود.
وی با اشاره به بخشی از برنامه‌های این هفته گفت: همچنین امسال قرار نیست هیچ برنامه‌ای تکراری از سیما پخش شود و دکتر دارابی به مجموعه خود ابلاغ کرد که همه برنامه‌ها تولیدی باشد.
رئیس ستاد راهیان نور کشور در پایان اظهار داشت: ما در 12 کشور نمایشگاه دفاع مقدس برگزار خواهیم کرد و از مدارسی با بیش از 50 شهید دانش‌آموز تجلیل خواهد شد.