kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۲۱
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳

هشدار سرمایه‌داران انگلیس نسبت به تبعات سنگین استقلال اسکاتلند

رهبران تجاری انگلیس نسبت به تبعات منفی و جدی استقلال اسکاتلند بر اقتصاد انگلیس هشدار دادند.


تازه ترین تحقیق و بررسی از رهبران تجاری و کسب و کار در انگلیس نشان می‌دهد که حدود 80 درصد آنها بر این باورند که رای مردم اسکاتلند به استقلال این کشور از انگلیس تاثیرات منفی زیادی بر اقتصاد انگلیس خواهد داشت.
بر اساس این گزارش که روزنامه تلگراف آن را منتشر کرده است در حالی که تنها 3روز به برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند زمان باقی مانده است تازه ترین نظرسنجی‌ها حاکی از افزایش حمایت مردمی از کمپین استقلال اسکاتلند است. مردم اسکاتلند قرار است 18 سپتامبر(27 شهریور) با شرکت در این همه‌پرسی در خصوص استقلال از انگلیس پس از 307 سال تصمیم گیری کنند.
تحقیق و بررسی دیگری که در ماه فوریه انجام شده نشان می‌داد که 66 درصد رهبران تجاری و کسب و کار در انگلیس معتقدند که استقلال اسکاتلند تبعات منفی زیادی برای اقتصاد انگلیس در پی خواهد داشت.برخی از شرکت‌های بزرگ مخابراتی انگلیس نیز نسبت به استقلال اسکاتلند هشدار داده و اعلام کرده‌اند که استقلال این منطقه موجب افزایش هزینه‌های آن‌ها خواهد شد.
گفتنی است طی هفته‌های اخیر با جدی شدن بحث استقلال اسکاتلند، ارزش پوند انگلیس در برابر سایر ارزهای معتبر بین‌المللی کاهش پیدا کرده و فرایند خروج سرمایه از انگلیس نیز شدت گرفته است.