kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۲۰
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳

حمله پهپادهای آمریکایی به جنوب افغانستان جان 7 غیر نظامی را گرفت

پهپادهای آمریکایی با حمله به مناطق مسکونی در جنوب افغانستان، هفت غیرنظامی را کشتند.


پهپادهای آمریکایی دیروز مناطق مسکونی جنوب استان «پکتیکا» را با چند موشک هدف قرار دادند.
در این حمله هفت غیرنظامی کشته شدند، مناطق هدف قرار گرفته در نزدیکی مرزهای پاکستان قرار دارد.
خبر دیگر از افغانستان اینکه، اعلام نتایج انتخابات بار دیگر عقب افتاد. دیروز قرار بود کمیسیون عالی انتخابات افغانستان نتایج دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری را رسما اعلام کند. در رابطه با علت به تاخیر افتادن اعلام نتایج گزارشی منتشر نشده است.
هر چند «حامد کرزای» رئیس جمهوری افغانستان پیش از این گفته بود، «عبدالله عبدالله» و «اشرف غنی احمدزی» دو کاندیدای ریاست جمهوری با هم به زودی به توافق می‌رسند، ولی به نظر می‌رسد که اختلافات میان این دو نفر به این زودی‌ها حل نخواهد شد. عبدالله کاندیدای دیگر را به تقلب در انتخابات متهم می‌کند.
در رابطه با زمان اعلام نتایج انتخابات در آینده گزارشی نرسیده است.
کانال480کیلو متری
پاکستان برای جلوگیری از نفوذ تروریست ها در حال حفر خندقي به طول 480 کيلومتر در مرز افغانستان است.
به گزارش واحد مرکزی خبر، مقامات پاکستانی اعلام کردند این کشور در حال حفر خندقی به طور 480 کیلومتر در امتداد بخشی از مرز نفوذ پذیر خود با افغانستان است تا از ورود قاچاقچیان و ستیزه جویان به داخل پاکستان جلوگیری شود.
خان واسای سخنگوی نیروهای مرزی پاکستان گفت، طول این‌کانال 480کیلومتراست وتاکنون 450 کیلومتر از آن تکمیل شده است و 30 کیلومتر باقی مانده نیز تا یکم اکتبر تکمیل خواهد شد.
وی افزود، هدف اصلی از حفر این کانال، جلوگیری از عبور قاچاقچیان و ستیزه جویان از این مرز به ایالت بلوچستان پاکستان است.
 با این حال حفر این کانال نگرانی هایی را در افغانستان به وجود آورده است به طوری که سنای افغانستان (لوی جرگه) از مقامات امنیتی و اطلاعاتی این کشور درخواست کرده است دیدگاه های خود را در مورد این اقدام پاکستان ارائه کنند.
بسیاری از افغان ها این خندق را یک تلاش غیر قانونی پاکستان برای تجاوز به خاک افغانستان می دانند.
پاکستان و افغانستان 2640 کیلومتر مرز مشترک دارند. نفوذ ستیزه جویان یکی از مسائل مورد مناقشه بین افغانستان و پاکستان است و هر کدام از این دو کشور مدعی هستند ستیزه جویان حملاتی فرا مرزی را علیه کشور دیگر انجام می دهند.
 سرهنگ «فهیم بابر» از فرماندهان نیروهای مرزی پاکستان در مصاحبه با روزنامه «اکسپرس تریبیون» این کشور گفت : ما در تلاش برای جلوگیری از عبور تروریست ها و قاچاقچیان به داخل پاکستان هستیم و این کانال به ما کمک خواهد کرد اوضاع را در مرز افغانستان تحت کنترل داشته باشیم.
 سیاستمداران افغان می‌گویند این کانال نوعی تلاش برای جدا کردن پشتون هایی است که در هر دو سوی مرز افغانستان و پاکستان زندگی می‌کنند و هر روز از این مرز در حال رفت و آمد هستند. «عبدالهادی مسلم یار» رئیس پارلمان افغانستان گفت این اقدام گواهی بر مداخله پاکستان در امور داخلی افغانستان است و رئیس جمهور افغانستان کمیته‌ای را برای تحقیقات درباره حفر این خندق تشکیل داده است.