kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۱۶
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
وزیر دفاع اوکراین خبر داد

هلاکت 107 نظامی ارتش اوکراین در نزدیکی شهر دونتسک

وزیر دفاع اوکراین از کشته شدن دست‌کم 107 نیروی نظامی این کشور در نزدیکی دونتسک خبر داد.


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ایتارتاس، «والری گلتی» در مصاحبه با کانال 5 این کشور اعلام کرد که ارتش اوکراین 107 نیروی خود را در نزدیکی «ایلوایسک» واقع در منطقه دونتسک از دست داده است.
وزیر دفاع اوکراین همچنین اذعان کرد که کشورهای عضو ناتو ارسال تسلیحات نظامی به کیف را آغاز کرده‌اند. در اواخر اگوست (شهریور‌ماه) تعداد زیادی از نیروهای ارتش اوکراین، گارد ملی و نیروهای داوطلب اوکراین در منطقه دونتسک و لوهانسک در محاصره نیروهای شبه‌نظامی قرار داشتند.
«ویتالی یارما» دادستان کل اوکراین در تاریخ 10 سپتامبر اعلام کرده بود که تعداد کشته‌ها کمتر از 200 نفر نخواهد بود.پارلمان اوکراین نیز کمیته‌ای موقت برای بررسی اتفاقات صورت گرفته در نزدیکی لوهانسک تشکیل داده است.
این خبر در حالی منتشر شد که پیش از این رئیس‌جمهور اوکراین از اعلام وضعیت فوق‌العاده در شرق این کشور خبر داده بود.
پروشنکو پس از اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه از سوی غرب نیز در اظهارنظری اعلام کرد که کریمه بخشی از اوکراین بوده و دوباره به  این کشور خواهد پیوست.
رئیس‌جمهور اوکراین همچنین اعلام کرد که با پرواز پهپادهای سازمان امنیت و همکاری اروپا برای نظارت بر آتش‌بس موافق است.
از سوی دیگر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه طی اظهاراتی تاکید کرد که آمریکا در متحد کردن جهان علیه روسیه شکست خورده است.
وی افزود: آمریکا تلاش کرد که روسیه را در جهان منزوی کند لیکن کشورهای اتحادیه اروپا خواستار تماس با روسیه هستند و آمریکا در متحد کردن این کشورها علیه روسیه شکست خورده است.
لاوروف گفت: آمریکا در قبال جدایی روسیه از اروپا منافع زیادی دارد که در پی تحقق آنهاست اما موفق نخواهد شد.
مشاور رئیس‌جمهور روسیه نیز اعلام کرد که مسکو برای همه سطوح تحریم‌های غرب یک سلسله طرح‌های مقابله تنظیم کرده است.
وی با بیان اینکه مسکو سیاست تلافی و انتقام را بلافاصله در دستور کار خود ندارد، افزود: البته ما باید از صدمه زدن به مصرف‌کننده اجتناب  و به تولید‌کننده کمک کنیم.
کودتای رنگی غربی‌ها در اوکراین بیش از یک سال است که روسیه و غرب را مقابل هم قرار داده است. این تقابل به گفته مقامات روسی، حتی شدیدتر از دوران جنگ سرد است.