kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۰۷۴
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۲

رویدادها


ورشکستگی سینماهای فرانسه و ایتالیا
سینمای کشورهای ایتالیا و فرانسه دچار ورشکستگی اقتصادی شدند.
به گزارش خبرگزاری میزان، پایگاه فرانسوی زبان «چالنج» در این باره نوشت: استقبال از فیلم‌های تولید فرانسه نیز در سال گذشته میلادی به میزان هفت درصد کاهش داشت که نسبت به سال 2012 نزدیک به 33/3 درصد کاهش را به خود دیده است.این شیب نزولی در نیمه اول سال جاری میلادی همچنان ادامه داشته است و مخاطبان چندان راغب به دنبال کردن سینما نبوده‌اند.کارشناسان معتقدند که این میزان کاهش استقبال از سینمای فرانسه طی 10 سال گذشته سابقه نداشته است.
نشریه فرانسوی زبان «فوکوس» هم نوشت: ژان گیلی نویسنده، منتقد سینما و برگزار کننده جشنواره فیلم انسی،مشکل مالی و نبود اسپانسر دارای پشتوانه مالی قوی را یکی از مشکلات عمده سینمای ایتالیا در شرایط کنونی می‌داند.وی افزود: در اوضاع نه چندان مساعد سینمای ایتالیا، شماری از سینماگران ایتالیا نیز به طرق مختلف مانع تولید و ساخت فیلم‌های باکیفیت هستند؛ این گروه اتکا به سینمای ایتالیا را بیهوده می‌دانند.
وقتی افغانستان در برخورد با اسکار از ما جلو می‌زند!
سینمای افغانستان حاضر نشد تا فیلمی که چهره‌ای منفی از مردم کشورش نمایش می‌دهد را به اسکار معرفی کند.
فیلم «چند متر مکعب عشق» که محصول مشترک سینمای ایران و افغانستان است و سال گذشته نیز در جشنواره فیلم فجر، جوایزی را دریافت کرد، به عنوان نماینده افغانستان به اسکار معرفی شد. ویژگی بارز این فیلم، ترسیم چهره‌ای متفاوت از آنچه غربی ‌ها در رسانه‌های خود از اهالی افغانستان نمایش می‌دهند است. فیلمی که تصویری واقعی، نجیب و شرافتمندانه از افغانستانی ‌ها و به خصوص افاغنه مقیم ایران ارائه می‌دهد.
به نظر می‌رسد که سینمای افغانستان در نوع مواجهه با اسکار، از سینمای ما پیش افتاده است. چون در همین روزها، عده‌ای در داخل درحال جوسازی برای معرفی فیلم‌های ضدایرانی به عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار هستند!
سیمای پیامبران هالیوودی در شماره جدید «سینما رسانه»
شماره جدید نشریه «سینما رسانه» با پرونده ویژه‌ای درباره سیمای پیامبران در سینمای هالیوود منتشر شده است.
در این پرونده علاوه بر نقد و تحلیل فیلم‌های غربی با مضمون زندگی پیامبران الهی، با شهریار بحرانی و فرج‌الله سلحشور هم درباره همین موضوع گفت وگو شده است.
نگاهی به فیلم‌های روز سینمای ایران و جهان، نقد برنامه‌های تلویزیون، بررسی اندیشه‌های شهید آوینی و ... از دیگر مطالب شماره 454 «سینما رسانه» است.