kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۰۴
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶
امام‌جمعه شیراز:

برخی بانک‌ها برای خودشان بنگاه تولیدی درست کرده‌اند

نماینده ولی فقیه در فارس و امام‌جمعه شیراز، ضمن انتقاد شدید از عملکرد بانک‌ها در پرداخت بی‌حساب و کتاب تسهیلات گفت: بانک‌ها طی سال‌های گذشته تسهیلات و وام‌های کلانی را به برخی افراد پرداخته‌اند و به دنبال آن هم نرفته‌اند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله اسدالله ایمانی، در آیین تجلیل از تعاونی‌های برتر استان فارس در شیراز افزود: برخی از بانک‌ها هم همان‌گونه که رئيس‌جمهوری کشورمان مطرح کرد برای خودشان یک بنگاه تولیدی در پستو درست کرده‌اند و هر پولی که از مردم می‌گیرند را در همان پستو جمع می‌کنند.
وی ادامه داد: اگر بنا باشد که عده‌ای وام‌های آنچنانی دریافت کنند و بعد نخواهند بازگردانند و کسی هم دنبالش نرود که چرخ‌های تولید به حرکت در نمی‌آیند.
امام جمعه شیراز تصریح کرد: متاسفانه سرمایه‌ بانک‌ها امروز در دست عده‌ای بلوکه شده و به جامعه باز نمی‌گردد.
آیت‌الله ایمانی گفت: همه اینها به دلیل عدم نظارت صحیح بر عملکرد بانک‌ها طی سال‌های متمادی است و بانک‌ها هم آنجا که باید نظارت می‌کردند و به دنبال سرمایه‌های خودشان که در اصل سرمایه‌های مردم است می‌رفتند این کار را نکردند.
وی، حجم انتقاد از عملکرد بانک‌ها از سوی مردم و تولیدکنندگان و کارآفرینان را بسیار وسیع دانست و افزود: امیدواریم مسئولان با توجه به تمام این انتقادها، قوانینی را وضع کنند که بانک‌ها به راحتی نتوانند تخلف کنند.